Tweakers zegt: 7,5

Nokia 7 Plus dual sim Zwart

€ 249,-
Specificaties 6" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 7 Plus dual sim Zwart Review

ThijsWa 13 april 2018, laatste update op 9 mei 2018, 562 views Product gekocht

Nokia 7 Plus dual sim Zwart

Nagenoeg perfect toestel voor relatief weinig geld.

Pluspunten

• Fraai en solide
  • Bang for bucks
  • 3800 mah accu
  • AndroidOne

Minpunten

• Camera (bij weinig licht)

Mijn vorige twee toestellen waren de Samsung Galaxy S5 en de S7. Aanvankelijk dacht ik dat ik dit keer weer voor de S9 zou gaan, maar de prijs hield me tegen. Toen ik vervolgens de HMD Nokia 7+ zag, de specificaties en de prijs hoorde was ik eigenlijk direct verkocht (helemaal nadat ik hem kon aanschaffen met 15% korting en een gratis Chromecast. Die wilde ik serieus toevallig kopen. Als je dat meerekent, kwam het prijs neer op ongeveer €300).

Eigenlijk zijn er voor mij weinig échte nadelen te benoemen aan het toestel. Als ik toch iets op zou moeten noemen, valt vooral de camera wat tegen. Ik heb wat vergelijkingen gedaan met mijn oude telefoon en zeker met weinig licht presteert de S7 beter. Ik had stiekem gehoopt dat na twee jaar minstens zo'n goede camera in een mid-range toestel als de 7+ zou zitten. Na de camera nog uitgebreider getest te hebben, kom ik toch een beetje terug op mijn eerdere conclusie dat de camera niet zo goed is. Zeker met genoeg licht vind ik de camera toch indrukwekkend.

Achteraf vind ik het toestel ook iets te groot (ja, dat wist ik vooraf). Ook het scherm is niet zo mooi als die van de S7. Ohja, hij ook niet waterdicht (ook dat wist ik vooraf). Maar goed, voor niets gaat de zon op!

Ik zou er gemakkelijk €100 voor over hebben als de opvolger een 5,5" AMOLED scherm zou hebben, waterdicht is en een betere camera zou hebben. Hoe dan ook ga ik hier de komende twee jaar vast veel plezier van hebben. Zeker als ik bedenk dat ik dik €400 over heb gehouden!

Heb jij ook een Nokia 7 Plus dual sim Zwart?