Tweakers zegt: 7,5

Nokia 7 Plus dual sim Zwart

€ 249,-
Specificaties 6" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 7 Plus dual sim Zwart Review

topper007 8 april 2018, laatste update op 13 mei 2019, 2.894 views Product gekocht

Nokia 7 Plus dual sim Zwart

Een waanzinnig mooi en degelijk toestel voor een zeer schappelijke prijs. Het beeldscherm is scherp, het geluid is erg goed, de processor is ongelooflijk snel en de dual camera maakt goede foto's. Verder ligt de smartphone goed in de hand. Ik kan iedereen deze telefoon aanraden.

Pluspunten

• Robuuste bouwkwaliteit
  • Snelle processor
  • Android 8.1
  • Updatebeleid
  • Scherp beeld
  • Goede camera
  • Ligt fijn in de hand
  • Accuduur

Minpunten

• Absoluut geen

Wat een waanzinnig mooi en degelijk toestel voor een zeer schappelijke prijs. Het beeldscherm is haarscherp (behalve in de zon, redelijk logisch), het geluid is erg goed en kan vrij hard, de processor is ongelooflijk snel en de dual camera maakt uitermate goede foto's. Verder ligt de smartphone goed in de hand (mede door de vele coatings aan de achterzijde). Het koperen accent is mooi te noemen (had eerst mijn twijfels maar is gewoonweg netjes gedaan). Tevens is de 'snellaadtechniek' een echte timesaver. Het ontgrendelen van de smartphone door middel van je vinger gaat vliegensvlug wat het werken met dit toestel als zeer prettig wordt ervaren.

Het Android 8.1 systeem vertoont (op dit moment) geen kuren en werkt zoals het hoort.
UPDATE: sinds vandaag 12:30 draai ik Oreo8.1 met de April patch.
UPDATE: het toestel draait al enige tijd Android 9. Het scherm loopt af en toe vast (scherm uit en weer aan doen doet wonderen).

Als gebruiker van dit toestel kan ik mij niet geheel vinden in de conclusie van de review van Tweakers.net. Het toestel is, voor mij, een absolute 9!

Goed om te zien dat Nokia weer he-le-maal terug is van weggeweest. Ooit begonnen met een Nokia 6110 en ben zeer verheugd om terug naar de 'basis' te gaan :). Ik kan iedereen deze telefoon aanraden.

Heb jij ook een Nokia 7 Plus dual sim Zwart?

Top review. wat was je vorige toestel?
Merci! Mijn vorige toestel was een Samsung S5 Neo. Deze deed het relatief prima maar was na 2 jaar echt aan vervanging toe :) .Ben ook zeer te spreken over het 6inch scherm van de Nokia :9~
Los van het scherm deel ik je ervaringen. Ik vind de kwaliteit van het scherm redelijk. Ook geconstateerd moet worden dat vele andere gebruikers met hard- en software problemen te maken hebben (gehad) waarop niet echt goede service door HMD werd/wordt verleend.
Voor mij een dealbreaker voor een volgende Nokia.
Persoonlijk vind ik het scherm goed maar zeker niet het allerbest. De smartphone vertoont op dit moment ook het incidentele 'freeze' probleempje (icm Android 9). Ik kan eerlijk zeggen dat ik het toestel nog steeds er goed vind. Updates voor Android rollen overigens niet al te snel uit maar je bent aan het eind van de maand wel up-to-date.