Specificaties 42" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 9000-serie 42PFL9664H Zilver, Zwart Review

Tara43Newbie 1 maart 2010, 1.674 views

Philips 9000-serie 42PFL9664H Zilver, Zwart

Pluspunten

• Weergave, kleur, scherpte contrast uitstekend

Minpunten

• De software van deze TV voor multimediatoepassingen is slecht.
  • Bij toepassingen in een thuisnetwerk mag menverwachten dat de TV voor die omgeving over een adkwate error recovery beschikt. M.a.w. dat een simpele eindgebruiker er op gewezen wordt ,waar er mogelijke problemen in zijn installatie zijn als er zaken fout lopen.
  • Om op zo'n moment de software in een 'hang'te sturen is beneden alle peil.

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Sinds 21 januari 2010 ben ik de (gelukkige ??? ) bezitter van een Philips 2PFL9664/H12.
Fantastisch beeld en redelijk geluid.Maar dan de Multi-media toepassingen !
Het streamen van data vanaf mijn PC leidt na ca. 10-20 minuten tot een
bericht op het scherm ‘LEEG ‘ , hetgeen in zou houden ‘Bestand niet te lezen of bestaat niet ‘. Dit gebeurd zowel met foto, video en muziek bestanden.
Na melding bij de Philips Service desk , wordt de firma E-care ingeschakeld. Zij zullen na 5 dagen arriveren om het probleeem op te lossen aangezien het main-board ( SSB ) vervangen dient te worden en dat moet eerst besteld worden.
Na vervanging van dit board is het probleem nog het zelfde , en het originele board wordt terug gezet.
En dan begin het touwtrekken !

Want ik heb een probleem in mijn Windows netwerk, en daar kan Philips niets aan doen.
Helaas heb ik zelf ca. 30 jaar ervaring in het opsporen van problemen in systeem software
(weliswaar op mainframe computers) maar ik weet dus een beetje wat een probleem is , hoe je definieert en localiseert, en hoe je dat aantoont en oplost.

In dit geval heb ik vastgesteld dat : het resetten van mijn PC (inclusief het opnieuw opstarten van de mediaserver ), en het resetten van mijn router ( KPN Experia-box)
geen oplossing biedt.

Het uit / aan zetten van de Philips TV lost de ‘hang ‘van de situatie WEL op.

Het standpunt van Philips is en blijft : U heeft een probleem met uw netwerk.
( ze kunnen trouwens geen nieuwe TV meer leveren ! )

Mijn standpunt is : zelfs al zou ik een probleem met mijn netwerk hebben, wat de afgelopen 5 jaar nergens uit gebleken is ( ik kan dagen lang data streamen van mijn desktop naar een Laptop elders in huis bedraad/on-bedraad, zonder enig probleem),
dannog zou Philips daar op een ordentelijke manier op dienen te reageren.In ieder geval niet met een ‘hang’van de TV-software.

Maar blijkbaar regeert bij Philips de ‘Simplicity’ en ontbreekt de ‘Sense’.
M.a.w. louzy error recovery of helemaal niets !
Dit wordt nog onderstreept door een gebeurtenis van vrijdag 26 febr. j.l. toen de NETTV
applicatie ter ziele was.Elke willekeurige gebruiker gaat als zijn TV hangt in de NETTV
toepassing met een half gevuld scherm, twijfelen aan zijn netwerk, kabel-exploitant etc...etc..
Enkel en alleen omdat Philips het niet nodig vindt om een ordentelijk bericht op het scherm te plaatsen vanuit de software, dat de verbinding met de applicatie tijdelijk
verbroken is

Ze hebben het destijds niet gered met hun Tulip-computers maar ze maken nu nog steeds duidelijk waarom.
Het begrip : GEBRUIKERSVRIENDELIJKHEID ,blijft een probleem.

• KPN experia-box
  • Windows XP SP3
  • Windows XP

Heb jij ook een Philips 9000-serie 42PFL9664H Zilver, Zwart?

Dit hoort thuis in het ervaringentopic. Een alomvattende, informatieve of bruikbare review is het in ieder geval niet voor een potentiŽle koper.
Het is eerder een afkraak bericht dan een review. En dat Net TV even niet werkt, dat kan gebeuren.
Sorry maar hier kan ik niets mee. Dit is een rage naar Philips over streaming problemen. Je geeft niet duidelijk aan hoe je heb hebt geprobeerd, alleen maar dat het niet werkt. Heel vervelend, dat is zeker zo, maar een review is het niet.
Kijk even bij je buurman hoe het wel moet. Die drie sterren staan er niet voor niets bij in vergelijking met een 1 hier. productreview: Philips 42PFL9664H review door delaregulus
Kan zo'n review dan beter niet verwijderd worden?
Als je bij mij had gekeken had je ook gezien dat je deze TV niet voor de multimedia functies moet kopen... O-)

Beeld (en geluid) niettemin waanzinnig goed. Die niet werkende multimedia meuk krijg je er gratis bij moet je maar denken.

Overigens heeft de TV functie natuurlijk ook aardig wat software die wel prima draait.

(Gewoon lekker laten staan deze review.)
Een slechte ervaring met een model en/of leverancier is natuurlijk zeer vervelend.
Ik moet zeggen dat de DLNA niet optimaal is vanuit de tv, maar met een Synology Nas met DLNA werkt het prima, ik kan muziek zonder problemen afspelen, avi films afspelen gaat goed en de VideoTs bestanden worden ook goed weergeven. Het ging in het begin echter af en toe fout als er draadloos werd gewerkt.

Doordat ik het onderstaande niet kan zien in de review, ga ik er gemakshalve vanuit dat het niet is getest.

Wellicht is het handig om de firmware te upgraden
Te testen met een andere configuratie op de pc
Een test uit te voeren met een smartphone/computer die DLNA volledig ondersteund
Ipv draadloos een bedrade netwerk te proberen.
Als het bovenstaande goed is, dan kan een Nas een oplossing bieden doordat de DLNA/UPNP die wordt uitgevoerd thuis niet goed overweg kan met de Philips TV.

Dit is natuurlijk een probleem van deze tv, maar het was een van de eerste tv 's met een vorm van DLNA ondersteuning en helaas is het nog niet volwassen genoeg.

Ik hoop voor je dat er inmiddels een oplossing is gevonden voor je problemen en wellicht kun je die ervaring ook hier plaatsen.

(p.s. ik ben geen tv verkoper, maar gewoon een gebruiker van dezelfde tv.)
Het volgende heb ik allemaal ondernomen om het probleem opgelost te krijgen,want ik had deze TV m.n. gekocht om foto's vanaf mijn PC (die staat boven) op de TV zichtbaar te maken
b.v. als er visite is.

- m.b.v. het MSDOS NETSTAT command geanaliseerd welke UDP en TCP/IP ports
geopend dienen te zijn tijdens een multimedia sessie b.v. met MediaPlayer
- deze ports ook ge-opend in McAfee firewall
dit had geen resultaat
- McAfee firewall uitgezet, en Windows firewall ge-opend
PROBLEEM OPGELOST
- contact opgenomen met McAfee, die sturen je met een kluitje in het riet, je kan je probleem
aan de user community kenbaar maken.
- daar waren nog 2 dezelfde problemen aangemeld, waar verder ook niet serieus op gereageerd werd
VERVOLG

-dus mijn oplossing is mometeel : Windows firewall activeren op mijn PC als ik multimedia
toepassingen wil draaien op de TV
Later activeer ik McAfee weer omdat ik dat meer vertrouw tegen hackers.

Uiteraard is dit een van de eerste DLNA TV's , dus je kan problemen verwachten.
Ik was er echter nog niet aan gewend dat een zichzelf respecterende leverancier als Philips
daar niets aan wenst te doen.

Dat geldt ook voor de support van de CI+ kaart met Ziggo :
eerst wekken ze de indruk dat dit de toekomst is waar ze beiden hard werken aan certificering, daarna zeggen ze dat ze zich gaan richten op de 2010 modellen.
M.a.w. de huidige klanten kunnen de boom in.
Ookde firmware wordt niet meer ge-upgrade, ondanks de problemen die er nog steeds
inzitten.