Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 8 64GB Grijs

Apple iPhone 8 64GB Grijs Review

:murb: 3 april 2018, laatste update op 3 april 2018, 567 views Product gekocht

Apple iPhone 8 64GB Grijs

Deze iPhone is af. Ik was persoonlijk echter teleurgesteld over het gebrek aan vooruitgang (die is duidelijk wel bij de X te vinden).

Pluspunten

• Camera is scherp
  • Unlocken gaat razendsnel
  • Snel

Minpunten

• Camera snel overbelicht
  • Weinig vooruitgang t.o.v. 5S

De Keuze: Welke iPhone?

Nadat mijn iPhone 5S in de wasmachine terecht kwam moest ik snel de beslissing maken wat mijn nieuwe telefoon werd. Een iPhone SE (een 5S met 6S hardware) of toch direct door naar de techniek van 2 generatie verder (6S -> 7 -> 8, of X). Momenteel biedt Apple 3 modellen aan (basis prijzen): de iPhone SE (~€300), de iPhone 8 (~€800), en de iPhone X(~€1050). De sprong in prijs van de SE naar de 8 was groot, zo groot dat ik moeite had de stap naar de X naar mijzelf te verantwoorden. Al had die wel:
  • Een beter en groter scherm
  • Een tweede camera (2x zoom) (zit ook op de 8Plus overigens)
  • FaceID (maar ja, TouchID werkte imho al perfect).
  • (negatief) notch bovenin
  • (negatief] zelfs homescreen moet je swipen
  • ... ARKit ondersteuning aan de voorzijde (maar dat wist ik nog niet op het moment van aankoop)
Uiteindelijk vond ik de 8 eigenlijk al te duur, maar de 5SE te verouderd, en ben ik maar gegaan voor de 8. Het had de X moeten worden.

Teleurstelling: weinig nieuws

De camera is iets beter, het scherm iets groter, het design is gelukkig wel weer strakker (zonder plastic strepen om de antenne af te schermen). Maar verder; alle features kende ik eigenlijk wel.

Deze iPhone is de perfecte iPhone van de generatie voor de iPhone X. De serie die begon bij de 1 t/m 8 is af. Het werkt perfect, het is een erg mooi apparaat, perfect afgewerkt, en ja, het kan nu ook draadloos opladen, maar het is niet meer vernieuwend. Omdat ik toch nieuwsgierig ben ga ik dit toestel proberen in te ruilen voor een iPhone X. Helemaal toen ik las dat ARKit op de iPhoneX door GarageBand gebruikt kon worden voor effectregeling met gezichtsuitdrukking :D. Verrassingen ga je met een iPhone 8 niet meer tegenkomen, en een beetje spielerei mag een nieuwe telefoon in deze prijsklasse (zoveel wijkt de prijs ook weer niet af van de X) voor mij wel hebben.

Heb jij ook een Apple iPhone 8 64GB Grijs?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.