Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

sjoukew587 27 december 2005, laatste update op 27 december 2005, 1.415 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden voor de draadloze netwerk guru. Onbegrijpelijke opties voor de 'mens'

Minpunten

• Draadloze netwerk werkt practisch niet.
  • Geen bereik, geen betrouwbare verbinding.
  • Valt binnen 10 minuten gegarrandeerd uit.

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 1
Ik heb deze router gekocht om draadloos te kunnen internetten.
Binnen een straal van 5 meter duurt de verbinding maximaal 10 mintuten daarna valt het weg. Met pingen over een langere periode levert 15% packet loss op.

10 meter (andere kant van het huis, houten plavond geen beton of zo) is een onmogelijke opgave voor dit product.
Meerdere locaties voor dit apparaat uitgetest, maakt allemaal niets uit.

Daarnaast is het bedrade internet aanzienlijk trager dan een linux pc die als router dient.

Conclusie: Prut product. Binnen 2 dagen terug gebracht, na uren en uren proberen.
(product versie 5)

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Deze persoon heeft duidelijk iets fout gedaan met de instellingen, dit is namelijk één van de beste consumer routers die er te krijgen is (misschien wel de beste). Ik heb er al heel wat bij mensen geïnstalleerd (heb er zelf ook een) en dit ding heeft dus echt een MEGA bereik. Ook is het de enige router die ik tot nu toe heb gehad die een stevig gebruik van bittorrent overleeft (1000+ connections). Ik heb echt NOOIT een instabiele verbinding, bereik tot rond de 30 meter, volgens mij is de draadloze verbinding in de 2 jaar dat ik hem heb nog nooit weggevallen. De firmware is geweldig (de standaard al, de custom firmwares helemaal), hij kan zeer hoge verbindingssnelheden probleemloos routeren (heb er al een 100mbit lijn doorheen zien gaan), iets waar andere routers al snel problemen mee hebben (sweex/edimax/e-tech anyone?). Het ligt ook niet aan de versie die hij heeft, hij heeft duidelijk gewoon iets verkeerd ingesteld of zit op hetzelfde kanaal als de buren.

Voortaan graag eerst even beter testen voor je zo'n negatieve productsurvey neerzet, of (mits dat ding van jou echt zo slecht presteert) even Linksys mailen of je een replacement kan krijgen, want dan is het apparaat gewoon defect.
Dan heb jij het duidelijk over een NON-V5 versie. Alle voorgaande versies zijn zoals jij ze omschrijft. Geweldig spul!
Mensen, er zijn verschillende revisies van dit model router op de markt, waarbij de laatste revisies een compleet ander OS draaien dan de 1e series. Wat ik uit andere reviews opmaak is dat de laatste series zoals die nu verkrijgbaar zijn, met afstand slechter zijn dan de eerdere series, zoals ook in deze review het geval is.
Het feit dat de reviewer niets begrijpt van de netwerk instellingen zegt al genoeg.
Dat klpt wat jij zecht, en is opgelost met firmware 1.00.4
(is VxWorks based geworden nu, geen linux based meer)
Firmware 1.00.4
- Resolves issues with slow downstream speeds
- Resolves issues with certain web sites not loading or loading slowly
- Resolves issues with obtaining an IP address from Windows 2000 Server
- Resolves issues with certain Internet video streaming
- Resolves issues with playing PSP games online

Alleen upgraden als je v5 of hoger hebt.
Geen storende factoren, zoals andere netwerken op hetzelfde kanaal in de buurt?
De v5 is de storing zelf.... Wat een K**** ding is dat!

Gelukkig heb ik zelf een v3. GEWELDIG ding! Zeker met www.dd-wrt.com er op!
Ik heb zelf ook een v5, maar ding kan geeneens door de muren heen...

Dus hij staat nu onder de bank. Ik vind serieus dat Linksys die dingen terug moet gaan roepen, om een ouder model of een verbeterd model terug te geven.

Ik heb nu hier ook een v1.1 staan, die werkt wel goed?
Hier een v2.2, totaal nergens last van.. Overal in en rond het huis uitstekend signaal. Pingen naar de router zelf <1ms.. :) ik = happy ermee
Ik heb hier de V2.2.

Die werkt echt perfect! Ik kan met mn flaptop zelfs bij de overburen (wat meer dan 30 meter is als ik bij hun in de keuken zit) online komen. Dan zit ik nog op 35%. Nooit problemen. En voor mijn Nintendo DS werkt hij ook super!

Vreemd dat dat per versie zoveel verschilt.
Dit is meer boosheid uiten, afzeiken en evt om hulp roepen dan een survey.

Ik gebruik deze router al meer dan een jaar met veel plezier. Vanaf het begin geen problemen gehad, niet draadloos ook ook niet met gewone kabel.

Als je de juiste instellingen instelt kom je er wel uit en nieuwe firmware.

Onbegrijpelijke opties voor de 'mens'

"Noob" past beter ipv "mens" 8-)
Ik kan dit verhaal ook totaal niet onderschrijven. Hiervoor had ik een V 2.2 van deze router die het een jaar goed heeft gedaan. Helaas overleed de adapter waardoor ik een V5 kreeg. Tot firmware 1.0.0.4 deed deze het idd niet lekker, maar sindsdien doet ie het weer als vanouds. Zowel bedraad als draadloos. Dus me dunkt dat de poster hier zelf iets verkeerd heeft gedaan, want mijn algemene ervaring met dit model is gewoon goed. Waar voor zijn geld :)