1 review

HP OfficeJet Pro X476dw

HP OfficeJet Pro X476dw Review

pirke 18 maart 2018, 384 views Product gekocht

HP OfficeJet Pro X476dw

Prima printer voor zolang hij het doet...

Pluspunten

• Snelheid
  • Complete featureset
  • Prijs per pagina

Minpunten

• Betrouwbaarheid

Inktverbruik Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 5
Deze printer heeft het een paar jaar prima gedaan. Print lekker snel, afdrukkwaliteit was prima, dubbelzijdig printen, kopieren, scannen, alles erop en eraan. Echter heeft dit model last van storingen in het inksysteem, google er maar eens op en bijna elk exemplaar krijg hier ooit last van. Helaas was dat bij mij net nadat ik nieuwe inkt containers had geplaatst, en die waren best prijzig (genoeg inkt voor ruim 6000 pagina's kleur). De reparatiekosten zouden hoger zijn dan een fatsoenlijke nieuwe printer aanschaffen, dus de opvolger wordt een niet-HP Laser/LED multifunctional. Ik kan deze printer niet aanraden.

Heb jij ook een HP OfficeJet Pro X476dw?

Ook hier regelmatig problemen met het inktsysteem maar ze lossen zich tot nu toe nog steeds spontaan op.
Dat was bij mij ook zo, maar nu is het serieus. Niks helpt meer, printkop reinigen, in het service menu printhead recovery, alles wat relatief eenvoudig te doen was al geprobeerd. Volgens HP zit er waarschijnlijk ergens een blokkade, oftewel de printkoppen en toebehoren vervangen. Dure reparatie zonder garantie dat hij het daarna weer een tijdje volhoudt. Nee, ik koop wel een andere die het wel doet.
Ik heb een DJ895Cxi gehad, een productreview: HP Color Laserjet 3550N (A4, 16/16 ppm, USB 2.0 & 100mbit) rev... (laser) en nu een pricewatch: HP OfficeJet 6700 Premium e-All-In-One en nooit problemen met inkt of toner. Die 895 stond in een slaapkamer op het zuiden met de hele dag zon. Nooit verstopte cartridges whatsoever. Ook niet na maanden niet aan te zijn geweest.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 18 maart 2018 23:55]

Ik heb de opvolger, de pagewide. Inmiddels voor het 3de jaar. Tot nu toe probleemloos. Dus hier geen storing van het inktsysteem. Ook niet na vervanging inkt cartridge(dat probleem had ik bij een vorige HP wel) ik vind de pagewide een echte aanrader. Mooiere prints dan laser zeker zo snel en niet steeds cartridges vervangen.