1 review

MSI Gaming Series GS63 7RD-076NL

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI Gaming Series GS63 7RD-076NL Review

Arnoud2000 15 maart 2018, 1.114 views Product gekocht

MSI Gaming Series GS63 7RD-076NL

Ook deze gekocht en na een week in huis te hebben gehad erachter moeten komen dat deze niks voor mij is.

Pluspunten

• De laptop is dun
  • IPS scherm is scherp en helder
  • Goeie prijs/spec verhouding
  • keyboard achtergrond kleur zelf in te stellen
  • scherm kan helemaal plat (180*)

Minpunten

• Laptopgeluid is bagger
  • Videokaart FAN maakt hoorbaar tot hard geluid.
  • Duurt 9 uur voor windows10 update install
  • Drivers na update corrupt
  • groot laadblok

Ik koos de laptop voor de specificaties en omdat ik een licht en dunne laptop wilde hebben. Deze stak er met kop en schouders bovenuit.

Bij het aanzetten met de laptop op mijn schoot, viel het mij al op dat de heldere RGB keyboard lichten onder de toetsen in mijn gezicht schenen. Ik vond het niet erg prettig om op deze manier te moeten werken.

Bij het installeren van alle gegevens prijkte het scherm in volle glorie. Echter toen ik het geluid aanzette kwam ik tot de conclusie dat het niet echt hard kon. Ik dacht dat ik met wat settings moest spelen om het maximale eruit te kunnen halen.
Na veel dingen geprobeerd te hebben was dit mijn tweede tegenvaller.

Nadat de laptop uitgerateld was met zijn updates en alles verkend kon worden vond ik het apart dat de Videokaart FAN nog steeds bij de geringste inspanning een hoorbaar geluid maakt.

Op de achtergrond draaide windows update en toen deze klaar was duurde het bijna 10 uur voordat windows10 SP2 geinstalleerd was.
Na deze update deden sommige MSI drivers het niet meer, met name de keyboard verlichting. Keyboard RGB leds kreeg ik met geen mogelijkheid meer aan de paart met MSI drivers van de MSI pagina zelf. Met een ander programma kreeg ik het uiteindelijk weer aan de praat, maar dat is niet zoals het zou moeten horen.

Uiteindelijk deden het het blazend geluid van de videokaart en het geluid uit de speakers 'm de das om.
Ik heb 'm geretourneerd naar CB. Dit ging zonder slag of stoot. Pluim voor CB.

Heb jij ook een MSI Gaming Series GS63 7RD-076NL?

Is dat toevallig deze?

Ik ben aan het kijken voor een laptop en deze viel mij wel op, heb je iets om aan te bevelen?
Het is precies die, al had ik 'm op 26 december 2017 gekocht voor €1299,--

Ik heb uiteindelijk de HP Pavilion Power 15-cb040nd gekocht voor €1199,--

De belangrijkste verschillen tov de MSI zijn:
+ €100,-- prijsverschil
+ Naast de GTX1050 zit er nog een Intel Mobile HM175 in.
+ Solid State Disk (M.2) (al merk je het verschil niet tov een normale SSD)
+ 7200rpm HDD vs 5400rpm
+ Videokaart 4GB vs 2GB
+ USB poorten zitten aan de zijkant achter vs zijkant voor
- Het scherm is minder helder. Ik krijg het niet zo wit als bij de MSI als dat ik zou willen. (zie de vergelijkingsfoto)

[Reactie gewijzigd door Arnoud2000 op 27 maart 2018 19:03]