Specificaties 400mm breed en 900mm lang (Rubber, Stof) - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Skiller SGP1 XXL Review

therazo 5 maart 2018, laatste update op 5 maart 2018, 149 views Product gekocht

Sharkoon Skiller SGP1 XXL

Mooi product, heeft veel grip op mijn bureau voor een redelijke prijs. Voor 23 euro gekocht bij Azerty, maar toch kan het goedkoper vind ik. Nu het zo nieuw is ruikt de mat wel raar, naar nieuwe auto o.i.d. Je handen en mouwen gaan ook zo ruiken...

Pluspunten

• Veel grip op mijn bureau
  • OK prijs
  • Voelt stevig aan
  • Mooie randen
  • Tracking goed en accuraat

Minpunten

• Rare geur (een soort 'new car smell')

Kwaliteit Score: 4
- Op de foto's zul je een aantal dingen zien van mijn setup, als je merken of modelnummers wilt weten dan moet je even naar mijn profiel gaan, en dan naar inventaris; daar zul je alles vinden (of klik hier) -

Hoi!
Eerst had ik een hele simpele en goedkope muismat (te zien op een aantal foto's, een groene dollar muismat) maar die begon uit elkaar te vallen, en die heeft slechte grip op mijn bureau (Linnmon blad van Ikea).
Dus, aangezien ik het een keer heb gezien op het internet, zocht ik op tweakers in de pricewatch naar een grote muismat.
Kijkend naar de maten en prijzen kwam ik bij deze muismat uit.

Verpakking
De mat zit opgerold in een rechtopstaande doos.
Dit kan je hier goed zien op deze foto:
Behalve de muismat zelf (duh) zit er niets anders in de doos, geen garantiebewijs o.i.d.
Op de voorkant zie je een afbeelding van de muismat, samen met het merk, het model en de maat.
Aan de linkerzijkant van de doos staat het model nog eens heel groot geschreven in zilveren letters.
Hier een foto van deze twee kanten van de doos.
Op de achterkant staan 4 eigenschappen van de muismat beschreven in 12 talen, waaronder Nederlands, en aan de rechterkant staan de specificaties van de mat, namelijk:
Maat: XXL
Oppervlak: Textiel
Afmetingen (L x B): 900 x 400 mm
Dikte: 2.5mm
Gewicht: 565g
Hier een foto van de andere twee kanten van de doos.

Er is geen schade door verzending, en de mat rolt helemaal uit zonder dat er nog vouwen in de mat zitten, of dat de randen omhoog krullen door de manier hoe de mat verpakt was.

De mat zelf
Het eerste dat mij opviel toen ik de mat uit de verpakking haalde is dat de mat heel sterk ruikt. Mijn hele kamer ruikt nu naar nieuwe auto.
Opzich is dit 'no big deal' want dit zal vanzelf afnemen met de tijd, maar nu is dit wel een minpunt; mijn handen en de onderkant van mijn mouwen ruiken er nu naar (die zijn veel in contact met de mat).

Aan de onderkant van de mat zit een klein stikkertje, maar dat is niet veel bijzonders.

De mat ligt erg stevig op mijn bureau en die zal niet zomaar gaan verschuiven.
Onder de mat zit een ander soort materiaal dat hiervoor zorgt, op deze foto zie je de onderkant liggen op de bovenkant van de mat.

Rechtsbovenin de hoek van de mat staat: Skiller (de naam van een serie artikelen van Sharkoon) geschreven in witte letters, en rechts daarvan zit er een blauw stukje stof genaaid tussen de mat en de omgeslagen rand, met daarop het merk geschreven in zwarte letters, namelijk Sharkoon.

Zoals ik al zei hierboven is de rand van de mat omgeslagen, en dat vind ik er zelf heel goed uitzien. De rand is gewoon zwart en valt hierdoor niet veel op, maar het markeert de mat wel duidelijk. Hier een close-up van de rand van de mat op mijn bureau.

Uiteindelijk ziet het er zo uit (met een Corsair Raptor K30 toetsenbord en M30 muis):
Aardig vol hč, zo met die brede muismat?
Van een afstandje ziet het er wat aardiger uit, al zeg ik het zelf.

Achteraf had ik een iets minder lange en brede mat moeten kopen.
Deze mat is 40cm breed, en mijn bureau 60cm. Dit betekent dat er nog 20cm over is voor de monitorstandaard, wat erg krap is.
Als je dezelfde situatie hebt als ik, raad ik je eerder een CM Storm Swift-RX XL o.i.d. aan, aangezien deze een breedte van 36cm heeft, en die 4 cm zouden het verschil kúnnen maken, dat zou in ieder geval bij mij wel zo zijn.
Toch vind ik deze mat een aanrader als je zoiets zoekt.
Deze muismat is erg simpel en ook wel een beetje primitief (als ik dit zo mag noemen ), en heeft geen speciale 'features' zoals ingebouwde RGB verlichting, maar dit hoeven de meesten van ons ook niet! En sterker nog, de meerderheid zit er ook niet op te wachten om extra geld uit te geven voor een lichtgevende muismat..

Als je vragen hebt over de muismat, als ik een foutje heb gemaakt of iets anders, stuur me vooral een bericht, ik reageer snel en ik vind dit soort dingen leuk om uit te leggen.

Heb jij ook een Sharkoon Skiller SGP1 XXL?