Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus UL50VG-XX027C Review

Lothario 25 februari 2010, laatste update op 25 februari 2010, 890 views

Asus UL50VG-XX027C

Pluspunten

• Batterijduur (makkelijk 6 uur!)
  • Licht
  • Dun
  • Redelijk snel
  • Grote HDD (500GB!)

Minpunten

• Gek mousepad (maar daar ben je zo aangewent)
  • Geen S-Video (ja ik weet het, maar ik heb nog een oud bakbeest als tv)
  • Door het gladde lak oppervlak zie je wel snel vetstrepen etc.

Ik heb deze laptop nu 3 maanden.
Het is echt een verademing van dit apparaat dat je zolang ermee kan werken zonder dat je weer aan de lader moet. Het ding gaat echt makkelijk 6 uur mee, en dat is dan omdat ik alles altijd op hoge instellingen laat staan.
Er zit een knop op om snel te wisselen van de Geforce kaart naar de onboard chip, maar dat vind ik zelf beetje overbodig. Alleen als ik weet dat ik echt geen stroom kan vinden ergens binnen 4 uur, dan schakel ik hem om. Danflikkert je beeld wat en dan rekalibreert deze het een en ander.

Natuurlijk is de processor wel echt traag in met wat je nu ziet in laptops. Maar wat je inlevert in prestatie komt je tegemoet in levensduur.
Verder is het ding heel klein en licht, dus die gaat zo in de rugtas en overal mee naar toe.
Het chicklet toetsenbord (zelfde als macbooks hebben) went zo.

Maar alsnog is de rekenkracht niet gering aangezien Assasins Creed gewoon draait met mooie grafix.
De lage punten die ik heb toegekend aan lawaai en warmte is niet helemaal terecht. Maar er zit een output plek op voor warmte, en als je daar iets naast neerlegt dan wordt dat wel erg warm. Maar lawaai maakt dit laptoptje niet echt. Ik schrik zelfs weleens van andere laptops die meer lawaai maken, zo stil is dit ding.

Al met al ben ik erg tevreden over deze superlaptop!

• Logitech Mouse
  • Windows 7

Heb jij ook een Asus UL50VG-XX027C?