1 review

HP M227fdw

€ 371,-
Specificaties Laser all-in-one (Zwart) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP M227fdw Review

WVSint 25 februari 2018, laatste update op 25 februari 2018, 446 views Product gekocht

HP M227fdw

Gebruikersvriendelijke All In One, welke dubbelzijdig afdrukt en scant o.a. naar PC, netwerk, e-mail, USB Stick, Google Drive met goede kwaliteit printjes.

Pluspunten

• Kleurendisplay met touchscreen, zeer gebruikersvriendelijk
  • Dubbelzijdig afdrukken.
  • HPConnected - Printen naar mailadres van de printer.
  • Scannen naar mail, usb stick, Dropbox, Google Drive, netwerk, eigen computer.
  • Goede kwaliteit printjes.

Minpunten

• Diepte: 40cm.
  • USB moet FAT geformatteerd zijn.
  • Wellicht voor sommigen. Het is een zwart-wit printer.
  • Toner: Ongeveer 2,2ct per printje

Inktverbruik Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 5

Inleiding:

Ik was op zoek naar de vervanger van All In One Samsung MD2875FD, ik heb bewust gekozen voor een zwart-wit All In One, namelijk een stuk goedkoper in gebruik dan een kleuren laserprinter, welke ik nog heb staan.
In vergelijking met de Samsung is de HP gebruikersvriendelijker (door de display met Touchscreen). Daarnaast was de Samsung nog wel eens onbenaderbaar voor laptops in het netwerk en vertoonde het scannen vanaf de AIO naar de PC wel eens kuren. Daarnaast waren de ‘eisen’ voor een nieuwe AIO: dubbelzijdig afdrukken, scannen naar mail, pc.

What’s in the box naast de printer zelf:

• Netsnoer, zowel EU Plug als UK.
  • Installatiegids
  • Installatieposter
  • Supportflyer
  • Cd-rom met printerdocumentatie en software
  • USB-kabel
  • Telefoonsnoer
  • Toner voor zo’n 1.600 pagina’s
Zo uit doos aangesloten op mijn netwerk (wel wat gebruikelijke plastics verwijdert), mijn Windows 10 pc vond zelf de printer. Via de webpagina kun je dubbelzijdig printen instellen.

Scannen:

Naar mail:
via de webpagina van de printer kun je van te voren email adressen instellen om vervolgens deze te kunnen selecteren om te scannen, of deze handmatig invoeren.
Naar netwerk Scannen naar je NAS of naar je eigen PC:
Nadat het ingesteld is, werkt het zeer handig. Enige voorwaarde is dat het een bestaande directory is.
Naar USB:
Dit moet een FAT geformatteerde USB zijn. Anders krijg je een foutmelding.
Verder nog niet gebruikt.
Naar Google Drive:
Nadat je de printer hebt aangemeld bij Google, kun je direct naar je Google Drive scannen. Dit duurt iets langer, maar werkt prima.

HPConnected:

Niet een van de eisen, maar werkt toch wel prettig. Mail bijv. je PDF naar het e-mailadres van de printer en de PDF wordt afgedrukt. Ik heb het wel zo ingesteld dan je alleen kunt printen van vooraf ingestelde e-mailadressen.

Tonerprijs per printje:

De printer komt met zo’n 1.600 pagina’s aan toner.
Daarna kun je een XL toner kopen voor zo’n 80 euro ongeveer 2,2ct per zwart-wit printje, of een kleinere toner voor zo’n 55 euro (3,4ct per pagina).

Software op je PC.

Niet geïnstalleerd, maar ook nog niet gemist. Niet nodig voor complete scans of printjes.
Via het netwerkadres van de printer kun je veel instellen.

Kleurendisplay:

De kleurendisplay met touchscreen is naar schuin naar boven gericht, hetgeen ik prettiger vind dan mijn vorige AOI welke een 2 regelige LCD display had, welke naar boven was gericht, dit is onhandig en slecht leesbaar in de trapkast waar de printer staat.
Daarnaast kun je meer informatie zien op de display.

Kwaliteit:

Over de print kwaliteit kan ik kort zijn. Prima, zowel tekst als foto’s.

Faxen:

Niet getest.

Snelformulieren:

Via het menu van de printer kun je snelformulieren afdrukken, zoals bijv. een lege agenda of ruitjes papier. Handig als je dit nodig hebt, maar of ik ga gebruiken ?

Niet gebruikt:

• Scannen naar Dropbox.
  • Afdrukken Gmail agenda

Dubbelzijdig afdrukken:

Dit was één van eisen voor selectie, niet alleen vanwege het milieu, maar ook omdat het handig is. Het papier komt netjes / niet gekruld uit de printer.

Samenvattend:

Voor de prijs van EUR 229 vind ik de mogelijkheden om te scannen naar Google Drive, verschillende netwerkdrives, verschillende pc’s erg praktisch werken. Daarnaast is dubbelzijdig printen een must.
Ook het scannen naar USB (mits FAT geformatteerd) is gemakkelijk.
De HP AIO levert goede printjes en een bonus is de mogelijkheid om een bijv. een PDF te mailen naar je printer en deze afdrukt, waar je ook bent.

Heb jij ook een HP M227fdw?