Popcorn Hour WN-150 Review

haaibaa2 24 februari 2010, 2.060 views

Popcorn Hour WN-150

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Slechte verbinding
  • Irritant lampje

Deze USB adapter aangeschaft voor gebruik in combinatie met de A-200 en de WNDR3700 router van Netgear. Na bijna 2 maanden in gebruik te zijn is het tijd voor een review.

Het instellen ging zeer eenvoudig. Het is een kwestie van de USB adapter aansluiten en instellen. In het begin werd mijn netwerk niet gevonden omdat SSID uitzending niet aan stond. Na firmware update van de A-200 werkte het ook zonder SSID uitzending.

Vormgeving. Het lampje is wel heel opvallend aanwezig. Hier heb ik last van als ik 's avond een film aan het kijken ben. Deze is ook niet uit te schakelen. Verder wordt de adapter erg warm. In het begin aangesloten zonder het bijgeleverde usb verleng kabeltje, als je met kabeltje gebruikt wordt de ontvangst beter en het apparaatje wordt iets minder heet.

Verbindingskwaliteit. De verbinding is niet goed (max 150 KB/s up) en zeer instabiel. Gebruikt op een WNDR3700 van Netgear. Het valt me op dat zodra ik WMM uitzet de verbinding wel stabiel is en lijkt ook wat sneller. Films streamen gaat maar matig. Downloaden mbv Transmission crashed steeds.

Al met al geen aanrader. Sommigen hebben betere ervaringen met de USB adapter van de XTreamer icm de 200 serie van Popcorn Hour.

• NetGear WNDR3700
  • Popcorn Hour A-200

Heb jij ook een Popcorn Hour WN-150?