sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

Sennheiser HD 569 (Zwart) Review

ChromeBallz 17 februari 2018, laatste update op 18 februari 2018, 748 views Product gekocht

Sennheiser HD 569 (Zwart)

Volledig plastic, maar wel goed gebouwd. OK geluid, maar vooral als je geen bass wilt horen (laat staan voelen). Kon veel beter zijn gezien de alternatieven. Jammer.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Goed geluid (mids vooral)...
  • Indrukwekkende comfort
  • Zeer goede passieve isolatie
  • Afneembare kabels

Minpunten

• Goedkope feel (volledig plastic)
  • ...Maar niet voor iedereen (zeer tegenvallende (sub-)bass, geen warmte)

Ik wilde deze headset goed vinden: Het comfort is fantastisch. De passive isolatie is ook enorm goed. Maar daar houdt het ook een beetje op...

Het geluid is goed. Niet fantastisch, niet slecht, niet gemiddeld, maar 'goed'. Het is echter niet wat je echt kon verwachten van Sennheiser, wat ik wel jammer vind. De bass heeft geen 'oomph', de mids zijn iets te schel. Bij sommige liedjes komt dit ook wel erg sterk naar voren, vooral rock. Zelfs bij dub techno is dit merkbaar, en bij deep house moet je toch echt even een equalizer gebruiken om de balans te vinden.

Om het iets duidelijker te maken: Het geluid mist 'warmte'. Het voelt schril, koud, onpersoonlijk aan. Het is minder een hoofdtelefoon om muziek mee te luisteren en genieten, en meer eentje om geluid te analyseren.

Dat ie volledig van plastic is gemaakt valt ook wel tegen. Het is wel goed verwerkt en stevig, maar voor 150 euro zou je toch wel iets meer verwachten, gewoon qua 'feel'. De stoffen buitenkand van de oorschelpen (hetzelfde materiaal als de pads) voelt ook meer vreemd dan goed aan, maar helpt waarschijnlijk met de isolatie.

Ik wil hem goed vinden. Ik wil hem houden - Maar er zijn zoveel kleine dingen die me aan deze hoofdtelefoon storen. Het design vind ik zelf aansprekend en het comfort is, zoals gezegd, fantastisch. Maar ze zijn toch nét niet goed genoeg voor mij, en iets té specifiek afgesteld qua geluid om 5 sterren waard te zijn, vooral voor de prijs. Het is alsof de HD569 is gemaakt voor een niche die niet echt bestaat.

Heb jij ook een Sennheiser HD 569 (Zwart)?