1 review

Sharkoon Skiller SGS2 Zwart/Rood - Reviews

Sharkoon Skiller SGS2 Zwart/Rood Review

Foritain 21 februari 2018, 4.210 views

Sharkoon Skiller SGS2 Zwart/Rood

Sharkoon laat zien dat je ook voor onder de 200 leuke 'gaming' stoelen kan vinden. De voornaamste consequentie ten opzichte van de 300 euro middenklasse is textiel (ademt lekker) in plaats van PU leder, en hij is nipt kleiner. Gezien het prijsverschil geen verkeerd waarde voorstel.

Pluspunten

• Voordat we het 'gaming' aspect overwegen voelt de stoel bij zijn prijsklasse te passen, en dat is best wat voor dit soort producten.
  • Textiel in plaats van PU leder ademt lekker, maakt hem ook wat minder stug, en geeft zo een redelijk ontspannen zit, maar dan met de hippe uitstraling die veel mensen nu eenmaal willen; geen hyper-kuip-zit
  • Kiept, klapt praktisch geheel naar achter, en armsteunen verstelbaar in de hoogte en diepte.
  • Geen last van 'tipping' als we wat voorop zitten.
  • Ziet er toch hip uit in elk van die vier kleurstellingen.

Minpunten

• Let op: exacte pasvorm is lastig schatten, maar de genoemde 1m85 (icm 'normale' bouw) klinkt als een redelijke 'max'. Iets kleiner lijkt ideaal, nog kleiner sowieso geen punt.
  • Als je heel specifiek die 'snug' sportieve zit zoekt zit je hier mis. Zoek dan een model met sterk oplopende randen aan de zijkant van het zitvlak; dit zit een beetje tussen sport en comfort in.
  • Mist wat armsteun verstelling tov luxere modellen, draaien of links-rechts schuiven bijvoorbeeld.

Sharkoon SGS2 review

- Inleiding
- Specificaties
- Bouw en features
- In de Praktijk
- Conclusie

Ik keek er eigenlijk een beetje tegenop om ‘de andere kant’ op te gaan met de ‘gaming chair’ reviews. Het probleem is natuurlijk eenvoudig: als je eenmaal luxere stoelen gewend bent is het soms lastig om goedkope alternatieven naar waarde te schatten. We hebben dergelijke stoelen gezien van 300 euro tot en met de ‘real leather’ alternatieven ergens voorbij de vijf, maar een langere ervaring met een sub 200 euro stoel ontbrak.

Sharkoon kwam met de SGS2 aanzetten, een model gepositioneerd onder de SGS3 die we enkele maanden terug bekeken. Het is kort door de bocht, maar ik heb wel eens gezegd dat Sharkoon als merk soms hele mooie dingen kan laten zien met een bescheiden budget (recente voorbeelden zoals de SGK toetsenborden zijn goede voorbeelden, maar ook de Firegliders waren best leuk), maar dat je op moet letten dat de producten soms niet te veel proberen te besparen om vooral lekker goedkoop te blijven (K20 backlight uniformiteit, of de plastic fantastic super budget Skiller toetsenborden van vroeger). Wat de SGS3 liet zien op 300 euro vonden we niet vervelend met het oog op de directe concurrentie en ook wat modellen er net boven, dus de voortekenen waren niet verkeerd.

We gingen het ervaren, zonder informatie vooraf, enkel dat deze een stuk goedkoper zou moeten worden. Let’s see….

De Sharkoon SGS2 komt in geheel zwarte variant in zwart met wat rode, groene of blauwe details, allen a 179 euro.

Specificaties

Puur op specs zien we geen enorme veranderingen ten opzichte van de SGS3. Hij is net een centimetertje korter, smaller, en dergelijke, maar gek veel scheelt dat niet. Wel zijn de wielen een maatje kleiner en zit er geen rem meer op, maar hoewel iemand dat vast jammer vindt vinden wij de remmen een overbodige feature. De iets kleinere afmetingen hebben een iets andere gebruikersbeperking tot gevolg: de 1m85 ‘limiet’ klinkt niet onredelijk, al hoef je niet op een centimetertje te kijken als je ver weg van die 110kg blijft.

(Op)bouw en features

We bouwen en onderdelen kijken tegelijk. Handleiding is meer dan prima, tot zover zaken niet vanzelfsprekend zijn, en de paar hulpmiddelen die we nodig hebben zitten in een blistertje verpakt. De schroevendraaien en imbus zitten daarbij, al is een elektrische schroevendraaier wel makkelijk.

Bij de basis valt direct al op wat anders is dan voorgaande modellen: Geen PU leer, maar textiel. Opvallend gezien het tegen de trend in gaat, maar de eerste reactie daarop is die van ‘waarom niet eigenlijk’; PU aka fake leer ademt tenslotte nauwelijks, dit een stuk meer. Afwerking lijkt prima, materiaal zelf voelt ook prima, al krijgen we niet meteen het gevoel dat dit het dikste, scherpe-objecten-resistente materiaal is dat er is (tot zover PU leer dat wel is).

Onderkant komt bekend voor, vermoedelijk dezelfde plaat als in de SGS3, en de helft van gaming chairs van andere merken, al is het gissen. Fysieke indrukken daar ontlopen die van een 300 euro stoel niet in elk geval.

De verstelconstructie is wat kleiner dan we tot dusver zagen, maar veel kunnen we er niet over zeggen. Met vier stevige bouten gaat die vast aan de onderkant.

De basis is van staal, wielen zijn ‘typisch’ eenvoudig, niks bijzonders, maar ook niets dat negatief opvalt. Vergeet de plastic kappen niet over de gasveer te doen voordat je het zitvlak erop zet.

De rugsteun dan, vergelijkbar beeld met het zitvlak. Redelijk typisch gevormd wat ‘racing seats’ of ‘gaming seats’ betreft. Afwerking wederom best netjes, over de bouw ook geen opmerkingen, Sharkoon speelt het redelijk volgens het boekje en hetzelfde kunnen we zeggen voor de zachte, verstelbare rugsteun.

Vastschroeven van de rugsteun brengt geen verrassingen mee, en we zien weer de typische plastic covers die het geheel een beetje afwerken. Fantastisch zien die dingen er niet uit, maar dat gaat ook op voor praktisch elke duurdere stoel.

Praktijk

We twijfelden een beetje welke elementen we zouden meenemen in de beoordeling van elke stoel. Feit is dat de meeste stoelen echter gewoon heel erg veel op elkaar lijken, en we hebben er nu de nodige gehad. Zeker de ca 300 euro modellen ontlopen elkaar vooral in de details, maar deze SGS2 ontloopt die modellen eigenlijk ook maar weinig. Hij is echt miiiinimaal kleiner op papier, maar in de praktijk merk je daar, zelfs wanneer je op de rand van de capaciteit zit, weinig van. Hier zie je de Sharkoon SGS2 naast de Thermaltake GT Comfort (een stoel voor grote en/of zware mensen, 1m90 of 100kg++ e.d. Eurotje of 400) en de Noblechair (ietwat bovengemiddeld groot bemeten, ca 360 eur)

Zaken als ‘hoe houdt hij stand op de lange termijn’ kan je feitelijk geen woord over zeggen. Ook wat vorm betreft is het een beetje lood om oud ijzer. De één is wat sportiever, de andere wat meer ‘comfort’, en dat zie je dan vooral terug aan de hoek van de randen van het zitvlak, of hoe scherp de rondingen op de rugsteun richting je rug gaan. Op de foto’s zien we dan ook wat de praktijk biedt: een weinig sportief zitvlak, met gemiddeld sportieve rugsteun. Voordeel daarbij is dat wanneer je wat bredere billen hebt je niet krap zit, maar als jij met je 1m70 en 60 kilo een ‘tight fit’ zoekt zit je dus verkeerd. Dit is hooguit een licht sportieve zit voor mensen rond de 1m75 tot 1m85 met een gemiddelde bouw.

De keuze voor textiel lijkt, althans in de paar weken dat wij hem nu hebben, in onze ogen eerder een voordeel dan een nadeel. Het grootste voordeel is dat het flink beter ademt, en dat het subjectief fijner voelt dan het meeste ‘dichte PU leder van de net wat duurdere units (al vinden we de zachte afwerking van de Noblechair of het geventileerde PU leder van de Vertagear PL-6000 weer even chiquer). Het geeft ook wat meer mee, wat subjectief gewenst of ongewenst kan zijn; PU leder is duidelijk stugger. Echt leer heeft persoonlijk de voorkeur, maar dan praten we over dusdanig hogere prijzen dat elke vorm van vergelijking mank gaat. Dit gevoel wordt versterkt door het feit dat het textiel in het midden van de rugleuning ‘vrij’ zit, dat wil zeggen: er zit niet direct dik schuim achter, hierdoor kan je iets verder met je rug naar achter dan de vorm doet vermoeden en houdt het oppervlak ook op de lange termijn gevoelsmatig wat beter geventileerd en frisser. Het voelt meer als een bureaustoel gaas-rug dan een echte dichte sportstoel.

Het stugge is wel iets waar we bij stil willen staan, want mensen die van ‘normale’ stoelen afkomen schrikken in de regel van hoe stug ze soms zijn. Zeker de ‘grote mannen’ stoelen zoals de Vertagear PL-6000 en de Tt eSports GT Comfort, beide gemaakt om 150 kilo aan te kunnen, voelen voor mijn lieftallige dame als een hard blok beton waar ze niet blij van wordt, iets waar ik juist wel weer van gedient ben. De SGS2 met zijn textiel is juist veel zachter, opvallend veel zachter dan de PU lederen alternatieven die we eerder bekeken zoals de Sharkoon SG3 of de Gigabyte AGC300 bijvoorbeeld. Voor haar, als liefhebber van ‘het mag wel wat zachter’, kwam de SGS2 dan ook goed uit de stargblokken. Daarbij is hij ook voorzien van zachte extra kussentjes, die bij menig ander model ook nog eens stug zijn. In theorie wellicht beter, maar genoeg die het echt niet lekker vinden om een blok in je rug te hebben.

Het enige objectieve nadeel wat we eigenlijk verder kunnen ontdekken is dat de armsteunen niet draaien (kunnen wel omhoog of omlaag, of naar voren en achteren), en wat simpelere wieltjes maken een wat mindere indruk dan forsere units en dit soort dingen glijden niet zo goed als die skate wielen die we soms zien, maar echt houvast om een meerprijs voor (eenvoudig, gesloten) PU leder goed te praten vinden we niet.

Inmiddels enkele weken onderweg is het gevoel ook niet echt veranderd. Vrouwlief, die met haar meer aantrekkelijke afmetingen uitstekend binnen de doelgroep van de stoel past, en het wat zachtere waardeert, hoor ik er enkel positief over. Toegegeven, zij is geen hele grote fan van dit ‘gaming’ stoelen (al vind ze de zwart met roze details Noble best leuk, ze geeft het gewoon niet toe) en juist de wat meer typische bureaustoel fit zonder echt hele nadrukkelijke karaktereigenschappen waar je dan maar net van moet houden spreekt dan best aan, wel met behoud van de ‘gamer look’ natuurlijk, want laten we wel wezen: we gaan er vanuit dat je dat zoekt.

Voor mij persoonlijk, tja, met 1m96 weet je dat het gewoon lastig is ongeacht wat ze met het materiaal doen. De ca 1m85 spec lijkt wel redelijk te kloppen als ik naar de positie van mijn rug kijk, en het feit dat het hoofdkussen bovenin mijn rug zit. Het maakt oordelen voor mij gewoon erg lastig. Het comfortabele in plaats van zeer sportieve zitvlak helpt dan wel, want hoe breed je bent maakt eigenlijk niet uit (al zal je gezien de gasveer je aan de specs willen houden), maar veel meer dan 1m85 zullen we niet durven aanraden, zeker niet als je ook nog de horizontale slaapstand wil gebruiken en het wilt overleven en vooral wanneer we naar de lengte van het zitvlak kijken met het oog op mensen met langere benen. Zelf nemen we eigenlijk genoegen met de eenvoudige optie om de rugleuning vast te zetten of juist op flexibele stand, maar dermate plat om te slapen? Zal vraag naar zijn vermoed ik…

Final foto's voor we afronden:

Bij de stoelen van 300 euro plus begonnen we onze conclusie steevast met de opmerkingen dat je in elk geval bewust moet zijn dat je toch echt wel een meerprijs betaald voor de stijl en uitstraling van zo’n gaming chair. Tot op zekere hoogte gaat dat natuurlijk op voor alles wat ‘gaming’ is, ook dit model, maar met een prijskaartje van 179 euro zitten we toch duidelijk meer in de Ikea prijscategorie dan de ‘degelijke kantoorstoel’ zone, en dat is geen slecht begin voor Sharkoon. Populaire stoelen als de Ikea Markus zou ik hier niet boven plaatsen, en de ca 100 euro stoelen daar zie ik geen concurrenten in: geef ons dan maar de wat sportiever gevormde SGS2. Hooguit iets als de Volmar waar we bij stil willen staan, niet dat het zo’n spannende stoel is, maar zo’n model toont dat het stof toch net wat dikker zou kunnen zijn dan we hier op de Sharkoon aantreffen, maar die zit met armsteunen weer een stukje hoger wat prijs.

Niet dat de stof als een gevoelig puntje overkomt, daar zien we eigenlijk geen onderbouwing voor, we vinden de keuze voor textiel subjectief eerder iets positiefs dan iets negatiefs, zeker wat het ‘advies op afstand’ gebeuren betreft wat reviews tot op zekere hoogte zijn. PU leder is meer een haat-liefde ding, en de meeste van die stoelen zijn een stuk harder wat ook een haat-liefde ding lijkt: het maakt op afstand kopen niet direct makkelijker, en veel van dit soort stoelen kan je nergens testen. Het textiel van de SGS2 is neutraler, en met de hele stoel een stuk zachter dan de rigide planken dat menig gaming chairs zijn, wat deze stoel een stukje makkelijker maakt om blind aan te schaffen. Het ademt ook duidelijk beter, dus als jij een beetje warm draait zal je daar wel erg gelukkig van worden, maar de stoel is gewoon op meerdere fronten toegankelijker. Het enige is dat bij gebrek aan product technische zaken die echt over de kwaliteit kunnen spreken we maar op één punt echt objectief kunnen vergelijken: de garantie. En iets van twee jaar op je gaming stoel is dan gewoon een stuk minder dan 5 of 10 jaar op je ‘suffe’ alternatief, juist op een stoel tikken die jaren vanaf het derde jaar aan.

Echter, anders dan dat, en we gaan er stiekem toch een beetje vanuit dat je dit leest omdat je zo’n gamey look wel tof vindt, is het lastig om te klagen over wat Sharkoon de laatste weken liet zien met de SGS2; het is tenslotte ook niet zo dat je meer garantie krijgt op de meeste duurdere modellen. Wij dachten vooraf echt dat de costdowns op een 179 euro stoel vergeleken met de 300 euro units door zouden werken in de ervaring, maar daar bleek weinig van waar. Marginaal kleiner in een aantal richtingen zien we weinig van terug en lijkt vooral een puntje voor mensen die een beetje op de rand zitten van zo’n middelgrote stoel; zodra je rond de 1m85 zit met pak em beet 80-90 kilo zal je los van dat centimetertje verschil vermoeden toch eerst even willen ervaren voordat je zo maar iets koopt. Blijf je daaronder (vrouwlief zit aan de 1m77 bijvoorbeeld) dan zal je het verschil tussen een SGS2 en marginaal grotere SGS3 vermoedelijk niet merken en zouden we de afmetingen niet als iets noemen om bij stil te staan. Vergis je ook niet: menig sub 200 euro stoel is in tegenstelling tot deze SGS2 gewoon echt klein, en dat zeg ik uit de ervaring dat ik met 1m96 hier nog net in pas, terwijl er ook stoelen zijn waar ik mijn als een reus op een kleuterstoel voelde. (Maar nee, als je 1m90+ bent kijk je naar een ander model)

Is het de meest spectaculaire stoel ooit? Nee. Maar mogen we dat op dit prijspunt verwachten? Het is vooral een redelijk typische, of typisch redelijke stoel waarbij we enkele zaken zien die een lager prijspunt duiden (iets kleinere wielen, geen draaibare armsteunen, iets lager draaggewicht) maar waarbij het vooral positief is dat die punten op de gemiddeld afgemeten doelgroep eigenlijk niet tot nauwelijks gevolgen heeft. Je zou kunnen zeggen dat PU leder wat ‘dikker’ oogt (en fysiek is), maar we kunnen zelf niet zeggen dat we textiel subjectief minder aantrekkelijk vinden, de chef des huizes vindt het zelfs aantrekkelijker, en ik zie er de ook de charme wel van in. En wanneer we zien dat dit model 120 euro onder de modellen zit die we tot dusver bekeken dan hebben we daar maar één emotie over: een overtuigend positieve.

We hebben het vaker gezegd, Sharkoon kan hele leuke dingen doen voor leuke prijzen en bij dit soort producten zien we dan wellicht wel een beetje een gaming-premium maar voelt het niet alsof we ook nog een extra merk-premium kwijt zouden zijn. Maar zoals bij praktisch elk merk opgaat willen we altijd ‘eerst zien, dan geloven’, wat in dit geval goed uitpaket. In geval van de SGS2 zetten we deze vol overtuiging in die ‘heel leuk ding voor een leuke prijs’ categorie. Dit is weliswaar de eerste meer betaalbare stoel die we uitgebreid bespreken, maar we hebben de nodige budget gaming stoelen gezien de laatste jaren en zelden was die eerste indruk dermate aangenaam. Een betaalbare gaming chair met mid-range aspiraties voor iedereen tot en met een gemiddelde lengte en bouw; niet verkeerd wanneer je niet ‘even’ drie-honderd-nogwat euro tegen een hippe stoel aan wilt knallen.

Feedback op de review of vragen? Laat gerust een reactie achter!
tweakers - nomineer voor review van de maand

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Tijd over? Hier vind je nog wat andere reviews om je door je werkdag te slepen!

Terug naar boven

Heb jij ook een Sharkoon Skiller SGS2 Zwart/Rood?

Allereerst Toffe Review!

Klein vraagje :

Ik ben zelf 1,95 en was van plan deze stoel te halen.
Tegen welke minpunten zou ik dan aanlopen en wat zou wellicht een beter alternatief zijn?

+3 :D
Ik weet niet hoe stevig je gebouwd bent, een dunne 1m95 zal op zich wel passen maar ook dan merk je dat eea net wat minder ruim is. Lengte zitvlak bijvoorbeeld, en hoogte van de rugsteun. Kussentje komt meer in je bovenrug dan je nek iig.

In deze prijsklasse weet ik nie wat je alternatief is. Als je een stevige 1m95 bent: ik vind de Vertagear PL-6000 en de Tt eSPORTS GT Comfort lekker stevige grote mannen stoelen (Wel duurder). Ben je wel wat langer maar niet echt breder in de benen en zoek je een hele sportieve zit: die DX Racer 'Racing Pro' kan je dan wel in. Ook de 'typische middenklasser' zoals bijv Sharkoon hun eigen SGS3 is toch net niet gemaakt voor 1m95, meer 1m85 give or take a few. En voor 300eur+ wil je volgens mij een stoel die perfect aansluit, niet 'wel gaat'.
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal dan eens gaan kijken naar de DX Racer 'Racing Pro'.
Die lijkt mij dan inderdaad de beste optie.

Als het inderdaad zo is dat de neksteun richting mijn rug gaat.
Dan zal dat inderdaad verre van comfortabel zijn en is die 150,- extra het toch zeker waard.
In dat geval zal ik dan ook beter zitten en dat is toch meer waard dan deze 'gaming'stoel.

Ben je wellicht op de hoogte van een wellicht nog onbekende middenklasser?
Die ook nog 'redelijk' geschikt is voor wat langere mensen.
Dat zal voor mij dan toch een rede zijn om die is uit te proberen en een review te schrijven.
Een goede (of goed passende) stoel moet prio 1 zijn ongeacht de prijs.

Andere modellen dan getest/gereviewd. Man, er zijn er zo verdomd veel, en op basis van de fotos zie je er echt weinig aan. Ik kan je echt niet helpen daarmee..
Goeie review weer! +3 Ik ben ook op zoek naar een soortgelijke stoel, tot nu toe uitgekomen op DX Racer en dat soort merken. Ik ben zelf 1.93m groot, en een prijskaartje van rond de 300-350 euries is nog nét wat te veel. Heb je een andere aanbeveling?
Thanks!

Ik snap je helemaal, het idee van een groter model met zo'n stof op een lager prijspunt klinkt heel aantrekkelijk. Helaas heb ik van de grotere stoelen nog geen betaalbaar alternatief gezien, noch mee bekend, dus ik weet het echt niet. Sowieso zal het altijd wat meer kosten, want het verschil in o.a. veer en de constructie die je onder je stoel schroeft tussen dit en de modellen die bijvoorbeeld 150kg kunnen dragen is dan wel weer fors.
Als je lange game-sessies doet en als je dan ook nog eens voor je werk (of school) achter een bureau zit, dan zou je kunnen overwegen om _geen_ traditionele stoel te nemen. Gamestoel of bureaustoel is weinig verschillend in zitpositie en mensen zijn in basis niet gebouwd om lang te zitten met als gevolg op den duur fysieke klachten.

Een stoel achter een bureau is een noodzakelijk kwaad, we kunnen/willen ook weer niet de hele dag staan ;) Mijn oplossing was een normale bureaustoel op het werk en 's avonds in de man-cave een knielstoel. Zo'n knielstoel is wel ff wennen maar een enorme verbetering op je zithouding

zoiets (7 tientjes) of zoiets (stuk duurder) zijn geweldige alternatieven voor je stoel, of dat nu een game-stoel of een normale bureaustoel is maakt niets uit.
Hah, ondingen vind ik dat. Ik zat laatst wel op zo'n wiebel-paddestoel, waarbij je je rug goed recht moet houden om niet van je stoel te vallen, dat voelde best ok na wat tijd.

Ergens zou wellicht een disclaimer niet misstaan: zorg voor voldoende beweging, zitten is nooit echt gezond :D (Maar soms wel lekker ;) )
Mooie review! Toevallig pak je net mijn bouw erbij met 170cm en 60 kg dus ik schrok wel even hoor :)
Ik vind eigenlijk niet dat er veel concurrentie is op het gebied van 'budget' gaming stoelen.
Blijft deze stoel na wat langere sessies ook fijn zitten bij iemand met een lichte bouw? De materiaalkeuze lijkt me hierin doorslag gevend.
'budget' wat ik tot dusver zag was vaak synoniem voor 'klein', en dat is verdomd lastig oordelen als je zelf 1m96 bent :D Dit is één van de weinige stoelen waar ik nog een beetje in paste in het lagere segment, maar hoe dan ook maakt het hard vergelijken lastig.

Ik kan dus alleen maar zeggen wat vrouwlief ervan zei, en die is enkel positief over de materiaalkeuze. Ook in de langere zit. In grote lijnen ontloopt de vorm van menig game stoel echter weinig, dus wat dat betreft zal het niet heel anders zijn dan mijn ervaring in een XL variant. Het blijft een beetje 13/dozijn verhaal veel van die gaming chairs natuurlijk.

Blijft ook wel subjectief natuurlijk. Maar wat ik in de review ook schrijf: als we er niet blij mee zouden zijn zouden we niet op gaming chairs zitten hier. Het is alleen wel handig om er één te pakken die bij jouw afmetingen past, anders zit je natuurlijk niet echt ideaal. (1m70/60kg gaat hier dus prima, ik zou die PL6000 Vertagear dan niet overwegen :D).
Fijne review.
Nu zal ik een van die weinge zijn die een rem op de stoel wil :)
Heeft deze stoel gewoon de "standaard" 11 mm, stiftjes?
Hah, wij vroegen ons dus af of mensen dat nu echt willen. Zit er soms per ongeluk aan en dan schelden waarom die stoel niet rolt ;)

Ik -denk- dat ze exact hetzelfde afgemeten zijn, maar ik moet het even controleren danwel navragen voor je.
De reden voor mij om evt een gaming stoel te kopen ipv een bureaustoel is de betere ondersteuning icm remmen op de wieltjes zodat ik niet wegrol wanneer ik op de het rempedaal van m'n G25 stamp. Maargoed, hier geen remmen dus :+
Goed punt, niet aan gedacht (want ik race de laatste tijd niet meer). Interessant punt.

Ik check nog even mbt die standaard-maat :)
Leuke stoel. Alleen te klein voor mij (net geen 2mtr)
Sharkoontastische review!
Ik heb deze stoel gekocht maar gelijk een probleem ondervonden. Ik denk dat wij een stoel hebben gekregen met fabricagefout.
Wij krijgen namelijk het stoelmechanisme niet met 4 schroeven vast aan de bovenkant van de stoel.
2 schroeven lukt maar dan valt de opening een stuk vanaf waar de andere 2 schroeven erin moeten.
Maar een mail gestuurd naar waar ik de stoel gekocht heb (helaas vandaag dicht, gamepc) en naar de fabrikant zelf.
Ik denk dat ik de fout gezien heb. Aan de onderkant van de stoel hoort de onderste "balk" lager te zitten dan hij bij ons zit.

Hebben wij weer. Ik heb nogal vaak het probleem dat er iets mis is. Stress dus even.
Maar het zal vast wel opgelost worden en dan kan ik mooi genieten van mijn gaming stoel.