Specificaties Warmtepompdroger met 7kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

AEG T65370NAH Review

klump4u 5 februari 2018, 74 views

AEG T65370NAH (Product gekocht)

Na een lucht afvoerdroger werd het tijd voor een warmtepomp droger.

Pluspunten

• zuiniger als lucht afvoer droger
  • Kan meer delicate was in
  • was is goed droog

Minpunten

• condensor is slecht schoon te maken
  • Was ruikt niet fris als condensor vuil is

Droogresultaat Score: 5
Energieverbruik Score: 4
Onze lucht afvoer droger was toe aan vervanging en daarom gekeken voor een warmtepomp droger. Omdat deze droger meer delicate stoffen kan drogen wordt de droger bij ons veel gebruikt, bijna al het wasgoed uit de wasmachine gaat erin behalve echte aparte stoffen en wol. De droger staat bij ons in de kelder en het geluid horen wij niet boven maar ik kan me voorstellen dat je dit niet in een keuken wilt hebben.
Het droogresultaat is goed en ook nog instelbaar naar behoeven. Het enige echte nadeel is dat de condensor niet goed schoon te maken is en daardoor gaan de badhandoeken stinken bij het afdrogen. We dachten eerst dat dit aan de wasmachine lag of aan het gebruikte wasmiddel maar uiteindelijk hebben we bij een was de helft in de droger gedaan en de andere helft op de waslijn gedroogd, het verschil was levensgroot. om dit een beetje tegen te gaan zetten we altijd na een droogbeurt de condensorklep open zodat deze snel kan drogen. het schoonmaken van de condensor is een klote en lastig werkje, met alleen een stofzuiger met borstel lukt het niet, tegenwoordig gebruikt ik een compressor om de pluizen weg en los te blazen en dit lijkt me toch nooit de bedoeling om het zo te doen. volgende droger wordt er toch een die goed schoon te maken is.

Heb jij ook een AEG T65370NAH?