AMD A12-9800E Boxed Review

nonnominandus 1 februari 2018, 82 views

AMD A12-9800E Boxed (Product gekocht)

Deze processor heeft hele mooie specs voor weinig geld. Alleen het nadeel is dat deze gebouwd is op de "bulldozer" architectuur van AMD, deze architectuur is uit 2011 en dat is echt te zien aan de resultaten die ik heb gemeten.

Pluspunten

• Mooie prijs
  • Goede koelig meegelevert
  • AM4 socket

Minpunten

• Bulldozer architectuur

Volgens alle benchmarks die ik heb gebruikt (novabench, cinebench) is deze cpu minder snel dan mijn i5 6400 en mijn i5 7200U terwijl de specificaties hoger zijn. Maar voor een computer waarmee vooral emails geschreven worden en af en toe een website mee geladen wordt is dit een erg snelle cpu.

Maar de cpu blijft wel heel mooi koud met de meegeleverde koeling (rond de 27 C bij idle) hoewel ik de koeling niet extreem stil vind (meer geluid dan mijn intel stockkoeler van de i5 6400) is deze nog wel betrekkelijk stil, lees: nauwelijks te horen.

Een van de grote voordelen is dat deze cpu het AM4 socket gebruikt waardoor eventueel later de cpu nog vervangen kan worden door een cpu uit de ryzen familie als er ooit een snellere cpu nodig is.

Heb jij ook een AMD A12-9800E Boxed?