Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 Review

mischy 29 januari 2018, 2.765 views

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 (Product gekocht)

Prima product met degelijke bouwkwaliteit (metaal). Web interface is prima om het product te configureren en informatie over de poorten/aansluitingen te bekijken (snelheid 100/1000MB is te zien, net als op het apparaat zelf). Kabeltest gedaan, firmware versie gecheckt (up-to-date) en verder geen instellingen veranderd. Zo ver tevreden

Pluspunten

• Managed
  • DHCP, wordt meteen opgenomen in netwerk
  • Degelijke bouw
  • Levenslange garantie op switch (niet op de lader/stekker)

Minpunten

• Geen gevonden

Features Score: 4
Algemeen / motivatie aankoop:
Prima product met degelijke bouwkwaliteit (metaal).
Zwaar in vergelijking met mijn vorige switch (D-Link DGS-1005D) die het nog deed maar net een paar poortjes te kort kwam.
Ik twijfelde erg of ik niet de TP-Link TL-SG108E zou kopen omdat die toch ook best goed / minimaal dezelfde kwaliteit en opties leek te hebben en ruim een tientje goedkoper is maar het feit dat die, volgens een review, geen DHCP heeft en de Netgear levenslange garantie biedt deed me voor de Netgear kiezen. Ik vermoed dus dat ik net zo goed die TP-Link had kunnen nemen.
Dat de Netgear managed is vind ik prettig voor controle van zaken via de interface (browser of via utility) en eventuele features die ik zou kunnen gebruiken (VLAN, QoS settings, port mirroring, etc.).

Gebruikerservaring:
Eerst heb ik in mijn router het apparaat op de DHCP reservation list gezet zodat ik die altijd onder hetzelfde IP kan vinden voor web UI management - met dat IP adres wist ik dan hoe deze te benaderen in mijn browser (ik had geen zin de Windows utility software te installeren).
De web interface is prima om het product te configureren en informatie over de poorten/aansluitingen te bekijken (snelheid 100/1000MB is te zien, net als op het apparaat zelf aan de hand van ledjes).
Ik heb het wachtwoord meteen veranderd en kabeltest gedaan, firmware versie gecheckt (up-to-date) en verder alleen instellingen bekeken maar niet veranderd.
Vanuit de UI kun je via het support menu een link naar de online handleiding en firmware vinden, wel handig.

Extra info:
Bij inloggen op de web UI kreeg ik een pop-up om het product te registreren op de Netgear website en dit heb ik succesvol gedaan; er wordt dan meteen aangegeven op de website wat je garantie is =>
  • Hardware Warranty: **LIFETIME**
  • Phone Support: 90 days -> 22/Apr/2018
  • Email Support: 90 days -> 22/Apr/2018
  • Chat Support: ** LIFETIME **
  • Power Supply Warranty: Available till 22/Jan/2020
  • Accessories Warranty: **LIFETIME**
  • Advanced Support / Hardware Contracts: Complimentary ProSafe Lifetime NBD Replacement - Contract available till 08/Jun/2045
Zo ver tevreden en het apparaat hangt prima aan de wand en doet al de hele middag wat die moet doen.

Heb jij ook een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3?

Wel even opletten: Levenslange garantie is tegenwoordig de economische levensduur van het product, niet de biologische levensduur van de gebruiker.
Wat ook logisch is dat je garantie hebt op het product en dat de levenslang dus op het product slaat.
Toch denken veel mensen dat lifetime upgrades slaat op hun eigen lifetime en niet die van het product.