TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650

€ 69,90
Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 2,533Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650 Review

SwanSong 29 januari 2018, laatste update op 29 januari 2018, 3.072 views Product gekocht

TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650

Aardig AP met middelmatig bereik

Pluspunten

• Snel geconfigureerd als Access Point
  • Redelijk mooi en solide design
  • Duidelijke web-interface

Minpunten

• Bereik valt tegen
  • Overlapt tweede stopcontact
  • Snelheid niet constant

Beheerbaarheid Score: 4
Ik heb deze tp-link RE650 aangeschaft om het bereik van mijn WiFi-router uit te breiden of hem op Wifi-gebied zelfs als Access-Point te vervangen. Ik had hier op basis van gelezen beschrijving en reviews hoge verwachtingen van. Helaas viel het bereik tegen, het werd zelfs overlapt door het overigens, wel goede, bereik van mijn Asus rt-ac86U.
De snelheid was af en toe even hoog of hoger, LAN naar WLAN 35 MByte/s. Echter dit bleek niet constant zo te zijn. Internet download haalde max. 191 Mbit/s van de 200, even snel als de Asus via WiFi, maar daarna dan weer slechts 25 Mbit/s.

Ik heb de RE650 als AP gebruikt en initieel even als extender. Dit was snel en, als ervaren gebruiker, simpel geconfigureerd. Wel viel me op dat ik alleen de 2.4Ghz kon kiezen waarbij de 5Ghz als backhaul naar de router werd gebruikt, de snelheid was echter wel als op een 5 Ghz verbinding. Heb dit niet verder uitgezocht daar ik hem als AP ging inzetten. In AP-mode waren wel beide frequenties zichtbaar en selecteerbaar.
Ik heb de RE650 op verschillende plekken getest, het gedrag en bereik was consistent.
Hij gaat retour omdat ie mij geen verbetering brengt. Voor iemand met een oudere router of nog geen WiFi brengt ie wellicht wel soelaas.

Heb jij ook een TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650?

Heb je de nieuwste firmware geïnstalleerd? Hier zegt de fabrikant dat het probleem met het verliezen van snelheden werd aangepakt.
Firmware: https://www.tp-link.com/n...ium=select-local#Firmware
Aangezien ik deze al haast 2 jaar niet meer heb, weet ik dat niet helemaal zeker, maar firmware updates installeer ik normaal gesproken meteen, zeker bij nieuwe apparaten.
Inmiddels werk ik al een jaar met twee Asus RT-86U routers: Die twee samen brachten mij de volledige dekking, van tuin tm. de zolder, en snelheid die ik zocht.
Lol 2 jaar?!? Deze review is nog geen 2 jaar. Hoelang gebruik je zoiets? Een maand?