Fibaro Double Switch 2 Review

BamSlam_ 19 januari 2018, 992 views Product gekocht

Fibaro Double Switch 2

In december 2015 heb ik de Fibaro Double switch gekocht en deze ingebouwd in de hal. Via Domoticz kon ik vervolgens de buitenlamp bij de voordeur en de lamp in de hal (automatisch) schakelen.

Pluspunten

• In te bouwen
  • Twee schakelaars
  • Klein formaat
  • Z-Wave, dus beveiliging en feedback

Minpunten

• Korte levensduur
  • Hoge prijs

Kwaliteit Score: 2
De pret duurde iets meer dan twee jaar: sinds een maand reageert de switch regelmatig niet meer op de commando's die hem via Z-Wave worden toegestuurd. Een heal command versturen van Domoticz biedt geen soelaas. Enige optie is de spanning tijdelijk van de switch af te halen via de groepenkast. Na inschakelen van de spanning doet hij het dan weer enkele uren.

Ik heb de switch inmiddels verwijderd en de armaturen weer op een normale serieschakelaar aangesloten. In de fittingen heb ik nu Ikea Tradfri lampen gedraaid die ik ook kan aansturen via Domoticz.

Heb jij ook een Fibaro Double Switch 2?

Ik denk dat je het over versie 1 hebt, versie 2 is nog niet zo lang uit. Het kan dus liggen aan dat deze switch geen Z-wave plus ondersteund.
Of de switch Z-Wave of Z-Wave plus ondersteunt maakt niet uit. Het heeft enkele jaren naar behoren gewerkt. Helaas reageert de switch inmiddels slechts nog enige tijd na inschakelen van de spanning op z-wave commando's, daarna loopt hij vast en schakelt hij niet meer.
Maar we of je het juiste product hebt gekoppeld. En volgens @gielie niet.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite