Sharkoon PureWriter Kailh Red

Specificaties Bedraad Qwerty met Kailh Red switches - Bekijk alle specificaties

Sharkoon PureWriter Kailh Red Review

Jojakim 17 januari 2018, laatste update op 18 januari 2018, 186 views Product gekocht

Sharkoon PureWriter Kailh Red

Degelijk no-nonsense low profile mechanisch toetsenbord.

Pluspunten

• Low Profile mechanische toetsen
  • Functioneel ontwerp
  • Degelijke bouw

Minpunten

• USB hubje was mooie toevoeging geweest
  • Maarliefst 21 toetsen voor lichtprogramma. Had liever nog een mute en calculator hot key gehad.
  • Lelijk logo erop

Na maar liefst 10 jaar gedaan te hebben met m'n Logitech 3200mx set, begon deze, hoewel technisch nog prima, er toch een beetje aftands uit te gaan zien.

Dus ging ik me oriënteren op een degelijke nieuwe kandidaat, met als eisen een numeriek pad, no-nonsense uiterlijk, volledige F-toetsen + multimedia-knoppen. Verder was ik benieuwd naar de kwaliteit van mechanische toetsen, zonder meteen voor 'oldschool' hoge toetsen te gaan. Het leek een combinatie die via de Pricewatch-filters niet gespecificeerd te kunnen worden, dus was het even extra speuren door wat fora en fabrikantenspecificaties.

Zo kwam ik uit bij dit exemplaar, wat volgens mij op moment van schrijven een van de weinige toetsenbord is met de mechanische low-profile toetsen wat in Nederlandse winkels te koop is. Maar zoals genoemd, lastig te vinden in de Pricewatch, dus wellicht heb ik er wat over het hoofd gezien.

Ik ben geen gamer en heb de keuze zeker niet gemaakt om de verlichtings-features van dit toetsenbord. De Fn-toets geeft maar liefst 21 toetsen een functie om de verlichting in te stellen.. heel leuk allemaal, maar die heb ik op permanent zacht licht gezet. Ik had wel graag gezien dat er nog wat toetsen geprogrammeerd hadden kunnen worden om bv een calculator of mute-functie toe te wijzen.

Verder ontbreekt het euro-tekentje op de 5-toets. Waarschijnlijk is dat normaal op US lay-out toetsenbord.

Het is even wennen aan de nieuwe tactiliteit van de toetsen, maar het voelt lekker degelijk. Niet van die wiebelige knarsende toetsen als m'n vorige Logitech-bordje. Het is wel zeker wat luider wat betreft tikvolume, dus ben blij dat ik wel de rode variant heb gekozen.

Op dit moment geloof ik niet dat ik een armsteun mis. Het bordje ligt met pootjes uitgeklapt iets lager dan m'n vorige bord.

Al met al niet volledig perfect toetsenbord, maar denk dat ik er goed aan kan wennen en lang zal kunnen gebruiken.

Heb jij ook een Sharkoon PureWriter Kailh Red?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony