Sitecom WLX-7000 - Reviews

Specificaties Access Point, WiFi max. 1,2Gbps - Bekijk alle specificaties

Sitecom WLX-7000 Review

mknippenberg 10 januari 2018, 104 views Product gekocht

Sitecom WLX-7000

Super product als combi voor het vergroten van het wifibereik met behoud van LAN. Installatie was voor een nitwit als mij alles behalve automatisch/logisch, maar de prijs en snelheid maakte dat ruimschoots goed.

Pluspunten

• Goede snelheid
  • Design
  • Scherpe prijs

Minpunten

• Niet plug & play
  • Goedkoop materiaal (plastic)

Beheerbaarheid Score: 3
Voor een netwerk nitwit zoals mijzelf was het even zoeken tot ik snapte wat er moest gebeuren om de wifi juist in te stellen (ssid, wachtwoord etc). Dit gebeurde niet automatisch.

Mooi is dat er op de doos staat, "No installation necessary", en ze er vervolgens een flut easy installation guide bij doen ( waar je ook nog eens niks aan hebt, hoezo ironie).

Na een tijdje werkt alles prima, LAN snelheid was voldoende om over mijn volledige internet abo snelheid te beschikken (200 mbit), en WIFI snelheid bereikte max van telefoon (70mbit). Hier was ik dan ook erg tevreden over.

Dit accesspoint staat nu op mijn zolder waar nauwelijks bereik was en hoeft ook niet veel verder dan dat te gaan. Dus of het een sterke zender heeft kan ik niet zeggen, want ik zit er praktisch naast en dat werkt natuurlijk altijd. De rest van het huis lijkt weinig veranderd.

Gezien de andere reviews moet nog blijken of dezelfde gebreken gaan voor komen. Maar vooralsnog een dikke voldoende voor deze goedkope/snelle combi van switch+accespoint.

Heb jij ook een Sitecom WLX-7000?