Specificaties 17" (1440x900), 400GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Toshiba Satellite P300-24T Review

-Cn- 23 maart 2010, 1.085 views

Toshiba Satellite P300-24T

Pluspunten

• Mooi degelijk design
  • Goede prestaties
  • Lekker groot breedbeeldscherm 16:10

Minpunten

• Je ziet elk vuiltje op je laptop liggen
  • Waarschijnlijk bugged laptop gekregen
  • Net lomp en zwaar zat

Hallo medetweakers hier mijn 2de review

Hier mijn review over de Toshiba P300-24T Laptop

Ik gebruik voor deze laptop het volgende

- Razer Lachesis
- 15inch Presentatie scherm
- Windows Vista Home Premium

De punten die ik ga proberen te behandelen

~ Looks / Gebruiksvriendelijkheid
~ Prestaties / Gpu prestaties
~ Support
~ Eigen ervaren problemen
~ Conclusie

Looks / Gebruiksvriendelijkheid

De P300 heeft een mooi degelijk design samen met harman/kardon boxjes ziet het er heel netjes uit. Ze hebben voor het mooie gekozen voor hoogglans behuizing met als nadeel dat je elke vinger er op ziet en elk vuiltje. Gebruiksvriendelijkheid is het zekker een zeer makkelijke laptop alles spreekt voor zich en omdat het een 17inch is hebben ze er heel netjes een complete numpad in gezet met alle ins/del/end buttons mooi zoals het hoort. In de bovenste rand van de laptop hebben nog een 6 tal media buttons geplaatst die je makkelijk de controle geven over windows media player. Verder zit er nog een touchpad in met natuurlijk daaronder een links en rechtermuisknop voor het navigeren zonder muis. Wat echter het nadeel is is dat door het mooie groote 17inch beeldscherm deze laptop al snel een kilo zwaarder is dan een normale 15,6 laptop. Verder heeft de laptop de meeste aansluitingen van nu.

Prestaties / Gpu prestaties

De hoofd reden dat ik deze pc heb gekocht is om zijn gpu om het moment van aankoop was dit de sterkste gpu van laptops onder de 1200 euro en aangezien deze destijds 850 euro koste heb ik hem dus gekocht. verder was het natuurlijk wel belangrijk dat er 4gb ram in zat en een beetje duo core voor het bewerken en renderen van animaties/filmpjes aangezien ik hem ook ging gebruiken voor mijn opleiding Gamedesign. Over de prestaties valt weinig om aan te merken de processor was een stuk sneller dan mijn E4400 en trok mijn ouwe desktop er makkelijk uit. hij kan elk bewerkings programma goed runnen en nog nooit problemen gehad met het renderen.

Gpu prestaties zijn boven verwachtingen ik zelf ben wel bezig geweest met wat informatie te verzamelen over de vid card en kwam er al snel achter dat deze kaart cod 4 met moeite op high kon afspelen en dat ik er niet teveel achter moest zoeken. Na enig testen en tweaken van settings draaide mijn laptopje cod gewoon netjes op 45Fps op max niks te klagen dus. later nog een hele lijst met spellen geprobeerd en met de juiste instellingen draait hij het meeste op high of normal gewoon netjes zonder al te veel problemen. aleen bij het spel dragon ace origins had hij er geen zin in en kwam ik met 800x600 nog geen stap vooruit zonder framelag

Support

Toshiba levert standaard een hidden recovery schijf mee in de laptop voor het resetten van de hardeschijf na eventuele fouten. hierbij hebben ze een heel handig programma geinstalleerd waarmee iedereen het nog kan snappen. Verder zaten er nog handige programmatjes bij zoals het controlle van de hdmi output en nog extra ondersteuning voor de media buttons. verder hebben ze de drivers van de laptop online staan en de gebruikelijke klantenservice

Eigen ervaringen en problemen

Ik zelf had het systeem nog maar net en merkte al snel dat hij af en toe 2 seconde bleef happeren en toen gewoon weer verder ging. In het begin vond ik het heel raar maar op gegeven moment wen je er aan. Tot op een dag ik een spel aan het spellen was en de zelfde happeringen zich voordeden waarbij mijn beeldscherm besloot alle kleuren van de regenboog te projecteren en daarnaa gezellig blauw werd met de volgende melding FATAL_ENERGY_DRIVER_ERROR. Ik gelijk in paniek want ik heb wel vaker BS gekregen maar dit betekende dus een echte BSOD. En ja hoor ik reboote me laptop en hij bleef heel gezellig staan op het punt waar hij windows inlaad. 30 minuten later was me laptop alsnog niet verder en besloot ik hem te rebooten. Eenmaal opnieuw opgestart kwam me computer met de suggestie een opstart probleem op te lossen ik okay gedrukt en na het *oplossen* reboote het systeem zich weer maar als nog niks verder. Later heb ik systeem herstel geactiveerd maar dat gaf mij de melding dat er een instaleerfout zat op de RECOVERY Schijf. Mooi is dat dag laptop dacht ik. Totdat ik erachter kwam dat ik nog een vista cdtje had liggen nouja uiteindelijk die er maar in gepropt en een nieuwe vista over de schijf heen gegooid. Al met al starte hij daarnaa vrolijk op maar helaas zonder enige driver. Sindsdien (18-03-10) ben ik drivers aan het verzamelen om hem weer werkende te krijgen. Mede ben ik nu ook bezig om contact te leggen met toshiba om te onderzoeken wat de opties zijn voor eventuele reparaties.

Goeie laptop voor zijn tijd voor een toen goede prijs. Echter is hij wel redelijk zwaar en groot met zijn 17 inch beeldscherm wat niet ideaal is om mee rond te sleuren. Goede Gpu en Cpu prestaties. Jammer dat ik waarschijnlijk een bugged versie heb gekregen.

Bedankt voor het lezen en sorry voor mijn gebrekkige nederlands. Ik hoop dat het een beetje interesant was

Heb jij ook een Toshiba Satellite P300-24T?