HP Pavilion 14-bf001nd

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 14-bf001nd Review

Sir_Hendro 7 januari 2018, laatste update op 7 januari 2018, 661 views Product gekocht

HP Pavilion 14-bf001nd

De HP Pavilion 14 bf-001nd is een zeer complete laptop met een zeer acceptable prijs. Voor iets meer dan 600 euro krijg je een stevige laptop met vrij snelle i3 7100u processor, 6GB RAM, 256GB SSD van Samsung of Sandisk en een degelijk IPS paneel. De beste complete budget laptop_2017.

Pluspunten

• Vrij snelle cpu.
  • SSD waardoor alles lekker snel start.
  • 1080p IPS scherm.
  • Verlicht toetsenbord.
  • Stevige aluminium behuizing.

Minpunten

• 6GB had best 8GB mogen zijn voor de finishing touch.
  • Muisknoppen zitten onder de trackpad verwerkt. Bij het heen en weer vegen maakt hij rammelende geluiden.

Tijd voor een nieuwe laptop! Waar ga ik het voor gebruiken?

- Programmeren.
- MS Office gerelateerde zaken.
- Surfen.
- Films kijken.
- Beetje gamen on the go.

Wat zijn de minimale eisen?

- Redelijk snelle cpu maar geen highend model of iets wat erg heet wordt.
- 8GB RAM
- IPS Scherm met 1080p resolutie.
- SSD van minimaal 256GB.
- Geen b-merk.

Met deze filters ben ik gaan zoeken op pricewatch. Over het algemeen wil ik alles van Asus hebben omdat zij erg degelijk spul maken. Met de gewenste specs kost een Asus al gauw 750 euro. Andere merken die ik ook wel zag zitten zoals HP bieden iets vergelijkbaars voor iets meer dan 600 euro. Vanwege het grote prijsverschil besloot ik deze keer geen Asus te kopen maar een HP Pavilion 14 bf-001nd die toevallig op Cyber Monday met 10% korting kon bestellen bij HP zelf. Het totaal bedrag kwam neer op 589 euro. Geen geld voor deze hardware.

Gezien ik in Duitsland woon maar wel QWERTY wil blijven gebruiken heb ik hem in de Nederlandse HP store gekocht maar zij wilde het niet opsturen naar Duitsland. Daarom heb ik het dan maar naar mijn ouders in Nederland laten toesturen zodat ik het daar met de kerstdagen kan ophalen gedurende mijn kerstbezoekje.

Alles kwam goed verpakt binnen en de installatie was binnen no-time gedaan. De laptop ziet er uit als een premium product en voelt erg stevig aan. Hij is overigens lekker snel. Zo zit je binnen enkele seconden in Windows en de gehele workflow is fantastisch. Mijn werkzaamheden kan ik hier prima op uitvoeren.

Kun je ook lekker ontspannen achter de HP? Ja zeker! Surfen en streamen gaat allemaal moeiteloos en je kunt er zelfs wat lichte spelletjes op spelen. Zou speelde ik bijvoorbeeld spelletjes als Homeworld Remastered, C&C Generals, Age of Empires 2 HD en Sonic Racing Transformed.

Om eens goed te testen wat de i3 7100u met zijn HD Graphics 620 kan doen besloot ik toch eventjes Grand Theft Auto V te installeren. 73GB later staat het spel compleet op de SSD en kunnen we beginnen. Alles op low gezet en het resultaat zie je in mijn onderstaande video:

Het loopt wel enigszins maar echt goed speelbaar is het net niet. Het schijnt dat de i5 7200u wel een stabiele 30 fps kan hanteren mits voldoende RAM aanwezig is.

Over het algemeen ben ik zeer onder de indruk van deze laptop en kan hem dan ook zeker aanbevelen!

Heb jij ook een HP Pavilion 14-bf001nd?

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5