Sony Ericsson MS410 Review

FireAge 14 februari 2010, laatste update op 17 november 2015, 896 views

Sony Ericsson MS410

Pluspunten

• Klein
  • Goede geluidskwaliteit
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen externe stroom mogelijk

Reden van aanschaf
Mijn vriendin wou graag een simpele muziekdoos voor in de keuken. Haar eisen waren radio, mp3s, klein en goed geluid. In eerste instantie gekeken naar een kleine radio of iets dergelijks, maar dat voldeed al snel niet meer aan de eis "klein". Toen zag ik in de vraag en aanbod dit product langskomen en viel het kwartje. Ze was namelijk altijd al tevreden over de muziek- en radiofunctionaliteit van haar SE 702c, en met dit appraatje komt er net even wat meer volume uit. Tevens is het mooi klein en dus uit het oog te plaatsen.

[img=620]hGm2YZmn[/img]

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is niet fantastisch, maar dat kun je ook niet verwachten van een apparaat zonder externe stroom. Wel is het beter dan het geluid wat standaard uit de telefoon komt. Er had iets meer bass in mogen zitten. Al met al is de geluidskwaliteit voldoende en te gebruiken tijdens klusjes zoals de afwas. Het geluid gaat dan niet in de omgevingsrumoer verloren. Met de SE 702 kun je het geluid niet op maximaal zetten, want dan begint de externe speaker wat te vibreren. Op onderstaand demofilmpje zag ik dit effect niet, dus dat zou telefoonafhankelijk kunnen zijn.

[img=620]73BuTj3U[/img]

Gebruiksgemak
Dat zit wel snor bij dit product. Er zit een kapje op om de connector te kunnen beschermen. Deze kan er makkelijk afgeklikt worden en aan de achterkant opgeklikt worden voor extra stabiliteit. Dit zorgt er tevens voor dat je het kapje niet kwijt raakt. Verder is de bediening gewoon je telefoon. Zodra je die eraan klikt neemt de box het geluid over. Deze overschakeling duurt ongeveer een seconde. Het zou mooi geweest zijn als je optioneel externe stroom aan kon sluiten. Op die manier zou het apparaat tevens als oplaadstation dienst te doen terwijl je naar muziek luistert, want nu moet de telefoon vaker opgeladen worden.

[img=620]cfhybUM8[/img]

Deze simpele Snap-on Speaker Stand zoals hij zo mooi in het engels heet voldoet aan onze wensen. In de pricewatch is hij voor 18 euro te koop, maar op bijvoorbeeld Ebay is hij al voor 13 euro inclusief verzendkosten te verkrijgen. Een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een apparaat met die hierboven genoemde eigenschappen. Bekijk dan vooral ook even onderstaande videoreview. Deze is erg duidelijk en laat precies zien waar het apparaat toe in staat is.

Overige informatie

ENGadget

Videoreview
New Sony Ericsson Snap-on Speaker Stand MS410

Compatibiliteit
Aino™, C510, C702, C901 GreenHeart™, C902, C903, C905, F305, G502, G700, G705, G900, Jalou™, Jalou™ van Dolce&Gabbana, K330, K550i, K660i, K770i, K810i, K850i, Naite™, P1i, R300, R306, S302, S312, S500i, Satio™, Sony Ericsson Elm™, Sony Ericsson Hazel™, T280i, T303, T650i, T700, T707, T715, V640i, W200i, W205, W302, W350i, W380i, W395, W508, W580i, W595, W610i, W705, W760i, W880i, W890i, W902, W910i, W960i, W980, W995, Yari™, Z555i, Z770i

Heb jij ook een Sony Ericsson MS410?

Een leuke review van een leuk hebbedingetje!

Ik kreeg 'm gratis bij de w995.
Het leuke van deze speaker is dat hij op vrijwel elke sony ericsson telefoon kan.

Ik gebruik 'm wel eens bij het kijken van een film. Allereerst staat de telefoon dan mooi stabiel én heb je wat luider geluid dan de interne speakertjes kunnen bieden. :9

Zeker een aanrader.