1 review

Asus PA329Q Zwart

Specificaties 32" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Asus PA329Q Zwart Review

maratropa 29 december 2017, 393 views Product gekocht

Asus PA329Q Zwart

4K 32" ips paneel is lekker maar 2 keer niet tevreden met paneel & software is matig. Echt nét voldoende allemaal.

Pluspunten

• OSD menu reageert snel

Minpunten

• Quality control imho onvoldoende
  • calibratie software gaar
  • Asus beperkt elke beeldmodus qua instellingen

Monitor 1:
- Zeer veel backlight bleeding in de hoeken (los van de ips glow dus)
- kleurverloop, links was beeld warmer dan rechts

Monitor 2:
- ook kleurverloop, links was beeld warmer dan rechts
- calibratiesoftware (waarmee je oa de uniformiteit kan aanpassen, iets wat alleen deze software kan bij deze monitor) doet eerst raar en loopt dan vast, voelt beta, niet pro :)

Samen met de beperkingen in alle beeldmodi qua instellingen had ik er geen vertrouwen meer in. Ik heb maar gewoon mijn 10 jaar oude Dell gecalibreerd met een i1Display Pro en wacht nog maar een half jaartje :)

Als je minder kritisch bent is het op veel vlakken een prima paneel maar voor bijna 1500 euro wil ik niet vanaf moment 0 gëirriteerd worden door o.a. een kleurverloop en ongeteste software.

Kleurechtheid van paneel natuurlijk erg goed, en 4K op dit formaat is erg fijn. Stevig gebouwd, vormgeving ok; had wel iets zakelijker gemogen zonder dat gouden randje aan de onderkant, bijv.

Heb jij ook een Asus PA329Q Zwart?