Yeelight E27 V2 Review

pprs 29 december 2017, 1.137 views Product gekocht

Yeelight E27 V2

Geweldige lamp. Nadat ik eentje binnenkreeg smaakte het eigenlijk direct naar meer. Ik kan niet wachten tot mijn hele woonkamer ermee volhangt :-)

Pluspunten

• RGBW werkt erg goed
  • Te koppelen met Domoticz

Minpunten

• Hij is fel genoeg maar hij kan niet extreem helder

Kwaliteit Score: 5
Toen ik mijn eerste exemplaar kocht was ik nog een beetje sceptisch. Voor ruim een tientje in euro's krijg je een lamp die praktisch gelijk is aan de Hue's van deze wereld. Dat kan toch bijna niet werkelijk zo zijn?

Functies
De lamp kan dankzij zijn RGBW-functionaliteit een hele hoop kleuren maken. Zelf moet ik nog een beetje ontdekken waarom het handig zou zijn om je kamer helemaal rood te maken :+ . Zelf gebruik ik de geeltinten veel. Mijn vriendin houdt niet van koud licht en heeft het liefst alleen maar kaarsen aan. Laat er zelfs een scene zijn die een kaars nabootst! Die staat dan ook de hele avond naar ons beide tevredenheid aan. Het vastzetten van scene's doe ik nu nog in de Yeelight app maar ga ik binnenkort koppelen aan Domoticz zodra bij Xiaomi Smart Home apparatuur binnen is. Hij onthoudt de instellingen helaas niet als iemand "hard" de lichtschakelaar gebruikt, dat is wel irritant.

Koppelen met de app
Het duurde een tijd voor het goed lukte om de lamp te koppelen met de Mi Home app van Xiaomi. Dit bleek achteraf gezien te komen doordat het Bluetooth-signaal van de app heel zwak is. Ik zat op nog geen 10 meter maar daar vond hij geen apparaten, pas toen ik er naast ging staan werkte het wel. Het koppelen ging dan ook gepaard met wat gevloek en getier. Ik hoop de app snel niet meer nodig te hebben zodra ik kan koppelen met Domoticz. Van de beschikbare apps vind ik zelf de Yeelight app het prettigste.

Al met al ben ik voor zo'n 11 euro per lamp een stuk dichter bij een smart home gekomen, gevoelsmatig althans :-) nog even sparen en dan laat ik er meerdere overkomen om alle lampen in de woonkamer te vervangen. Ook hang ik er boven eentje op de overloop. Als je in het donker thuis komt kun je dan alvast een lamp boven aanzetten met je smartphone. Best handig toch?

Heb jij ook een Yeelight E27 V2?

Als je wil dat de lamp de instellingen onthoudt nadat de stroom eraf is, dan kun je dat instellen in de Yeelight app.

Je kunt dan kiezen voor:

- een standaard instelling waar hij altijd op staat bij power off
- onthoudt de laatste instellingen voor power off.

Erg handig icm een vriendin die niet zoveel moet hebben van "smart".
Als je dat aanzet en de laatste state was "uit", gaat die dan ook niet meer aan als je hem met de lichtschakelaar weer aanzet? :P (Kwestie van dat een huisgenoot ofzo niet denkt "fuck het licht is kapot".)
Nee hoor.

De laatste state is de staat waarin de lamp staat toen hij aan stond.

Ik heb de default state gewoon op warm wit licht gezet. Als m'n vriendin ze gebruikt zijn het normale lampen, als ik ze gebruik dan kan ik alles met m'n mobiel instellen.
Bedankt voor de verduidelijking :)
Thanks! Heb hem gevonden, moet wel zeggen dat hij ver weg in een menu weggepropt staat zeg _/-\o_ maar nu doet hij exact wat ik wil. Dank!
hoop dat iemand hier nog leest..

wil ook graag yeelight icm google home

kan ik de lamp gewoon in me.fitting draaien instellen via app en bedienen met google home?

of moet er dan nog een hub tussen zoals bij phillips hue?