Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB • Intel Celeron - Bekijk alle specificaties

Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7 Review

amstel77 26 december 2017, laatste update op 27 december 2017, 164 views

Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7 (Product gekocht)

Na 3 dagen is het oordeel: Voor het geld uitstekend. Ik had graag wat meer uitgegeven om de minpunten weg te werken.

Pluspunten

• start snel op
  • prettig formaat met full HD
  • prijs/prestatie uitstekend
  • aardige looks en best stevige kast
  • geen ventilator

Minpunten

• google drive laadt langzaam
  • geen sd slot
  • geen directe zoom knoppen (alleen via ctrl- en ctrl+)
  • proprietary oplader (suf)
  • geen backlight keyboard
  • touchpad soms net iets te stroef

Eerste chromebook ervaring. Werk normaal met Surface pro 3 8Gb/256Gb, maar de laatste Windows update was toch wel groot, en updates vragen restart op de meest ongelegen momenten. Verder merk ik dat ik steeds meer via de browser doe. Is een chromebook dan handig? proberen zo'n chromebook, maar voor 1000 of 250?
Op basis van reviews, schermgrootte en mat scherm voor deze gekozen. Had liever een i3 met 8Gb en backlit keyboard gehad, maar moeilijk (niet) te vinden in 14", en 300 is net goed om te proberen.
Komend van 12.5" is de 14" wel comfortabel.

En van de mede-reviewers zegt: leuke laptop 'voor de grijp', en dat is precies raak. Start snel op. Of uit standby: openklappen en gaan. Heerlijk.
Grote dingen zijn soms toch wat traag. Vele kleinere zaken gaat deze chromebook beter af (veel tabjes gaat goed, zwaar gevulde tabs gaat minder snel).

Even naar gezocht, maar erg prettig is de switch userid functie (handig bij 2 gmail adressen). Switchen werkt heel erg snel (2 3 seconden).
Het gebeuren met de Android apps is nog niet erg polished.

USB hub met ethernet via een stekker werkt, naar verrassing, in 1x goed.

Accuduur is goed, maar weet nog niet of ik de regelmatig genoemde 10 uur nu haal. Maar 8 uur zeker, en dat is voldoende voor mij om ook indien niet aan het lichtnet gekoppeld met peace of mind te kunnen werken.

27-12 toevoeging
Een overweging was de Samsung Chromebook pro, zie ook deze review op tweakers. Die is toch iets duurder, heeft een wat kleiner scherm dan deze Acer, en helaas ook geen backlit keyboard.
Door deze review toch weer gechekt en mis ik in het Chromebook aanbod een 14" met 8Gb, backlit keyboard, touch screen, en een i3 of i5.

Heb jij ook een Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7?