Logitech K280e (Azerty FR) Zwart

€ 19,95
Specificaties Bedraad Azerty - Bekijk alle specificaties

Logitech K280e (Azerty FR) Zwart Review

YourMom 20 december 2017, laatste update op 20 december 2017, 988 views Product gekocht

Logitech K280e (Azerty FR) Zwart

Prima toetsenbord maar laat je niet misleiden: dit is géén chiclet/scissor maar een rubber dome.

Pluspunten

• robuust chassis
  • pro-uitstraling
  • algemene kwaliteit

Minpunten

• rubber dome(!!)
  • Misleidende productinformatie

Niet het meest recente bord maar nog steeds een prima toetsenbord voor een rubber-dome(!!).

Misleidende informatie op productpagina en in de beschrijving van allerlei verkopers zorgt voor een bittere ervaring: het bord wordt overal aangeprezen omwille van zijn hoge kwaliteit en toetsen die tot 10 miljoen aanslagen zouden kunnen hebben. Dat geeft het idee dat het om een bordje met laptoptoetsen gaat (scissors).

Dat is allemaal mooi maar het viel me op dat dat je nergens écht specifiek de exacte techniek (scissor of rubber dome) kan vinden online, zelfs niet in de producthandleiding.

Ik kocht dit bord dan ook in de veronderstelling dat het een goeie scissor was want: platte -laptop-toetsen, bijna overal supergoeie gebruikersreviews, 10.000.000 aanslagen garantie en voor die prijs kan je toch echt niet sukkelen.
En eerlijk: online vind je beide verklaringen ongeveer 50/50: er wordt even veel beweerd dat het om een bord gaat met sicssor-keys dan niet. Ik geloof dat het in een productbeschrijving van Bol.com was dat ik letterlijk zag staan dat het om een rubber dome ging, maar in vele andere productbeschrijvingen staat vermeld dat het om "echte" laptoptoetsen gaat.... (scissors dus)
Van de website van logitech zelf word je ook niet slimmer: sure, ze prijzen de 10 miljoen-rating van de toetsen uitbundig maar nergens ook maar een minimum van uitleg over de onderliggende techniek hetgeen m.i. toch relevante info is voor veel mensen.

Ook hier op Tweakers is er minstens één review over dit bord waarin beweerd wordt dat het om een mechanisch (scissor is ook mechanisch) bord gaat maar dit is dus verkeerd. Ik voelde het meteen bij het eerste gebruik maar deed de test en verwijderde toetsen: 100% rubber dome. Ik was dan ook vrij teleurgesteld en ga de aankoop zonder meer retourneren.

Nu snap ik waarom het bijna nergens duidelijk vermeld staat over wat voor toetsentechniek het gaat bij dit bord. Laat je niet misleiden: wanneer het onduidelijk is, zal het meestal over de minst kwalitatieve soort gaan.

Nu is het niet allemaal slecht, de toetsen zijn niet te 'mushy' en niet te luid, eveneens zijn ze niet volledig stil en feedbackloos -daar hou ik ook niet van- maar des-al-niet-te-min, als je al jaren scissors gewoon bent dan voel je gewoon het verschil en het is een overduidelijke downgrade op m'n ouwe Dell scissor.

Dus bij deze, voor eens en voor altijd duidelijkheid met een foto als bewijs; dit is een rubber dom(e).

Heb jij ook een Logitech K280e (Azerty FR) Zwart?