Specificaties 7.2-kanaals met 80W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Denon AVR-X1200W Review

Steven119 18 december 2017, laatste update op 18 december 2017, 145 views Product gekocht

Denon AVR-X1200W

Heb de receiver nu 1.5 jaar. De "bedrade" kant van deze receiver is in orde, maar de draadloze kant laat sterk te wensen over. Internet, bluetooth, en spotify connect vallen erg vaak weg tot het punt waar je het liever niet gebruikt. Geluid is oké, maar alleen als het werkt.

Pluspunten

• Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Ouderwetse interface
  • Onstabiele draadloze mogelijkheden
  • Ruis
  • Vertraagd geluid

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik snap werkelijk waar niet waar alle goede reviews vandaan komen. Ik heb de receiver anderhalf jaar in bezit en hij heeft het nog nooit volledige probleemloos gedaan. Alle bedrade aansluitingen werken redelijk probleemloos, maar daar blijft het dan ook bij. Alles wat ik draadloos wil doen werkt voor geen meter. Als bluetooth al connectie heeft dan heeft het geluid altijd een 2 seconde vertraging, dus werkt niet als je video's of iets wilt kijken vanwege synchronisatie problemen. Daarnaast valt de verbinding constant weg. Ook spotify connect en internet radio vallen continu weg. Je kan het probleem tijdelijk oplossen door de netwerk verbinding op de receiver uit te zetten en weer aan te zetten. Klinkt simpel toch? Nee hoor... het uitzetten van de netwerkverbinding duurt om de een of andere reden langer dan een minuut.

De bedrade kant werkt dus redelijk probleemloos, maar ook dat zou voor de prijs het beter moeten doen. Als ik bijvoorbeeld geluid van de TV naar de receiver stuur in PCM formaat via optische kabel (dus de TV heeft het signaal al gedecodeerd) dan werkt het prima. Kies ik daarentegen de optie "bitstream" (dus een gecodeerd signaal wat de receiver nog moet decoderen) dan heeft de receiver weer een fikse vertraging ten opzichte van de video en loopt het geluid niet meer synchroon. Dus een receiver van 400 euro die gespecialiseerd is in alleen geluid kan niet normaal met een minimale vertraging geluid decoderen, terwijl de TV dat wel kan... oke.

Oh ja, en hij geeft ook nog eens duidelijk hoorbare ruis op maximaal volume...

Al met al een product wat absoluut zijn geld niet waard is in de huidige tijd. Het voelt echt aan alsof het een 20 jaar oude receiver is, aangezien alleen het analoge deel het echt goed doet. Denon is duidelijk niet met zijn tijd meegegaan, erg jammer.

Heb jij ook een Denon AVR-X1200W?

Lees dit even door : productreview: Onkyo TX-NR609 Zwart review door Lip

Daarmee kan je vast je audio-sync probleem mee oplossen.

[Reactie gewijzigd door Lip op 18 december 2017 19:28]