Specificaties Range Extender, WiFi max. 2,533Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650 Review

bluf98 14 december 2017, laatste update op 14 december 2017, 89 views

TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650 (Product gekocht)

Goede eenvoudig in te stellen Access Point/ range extender met basale routing ambitie.

Pluspunten

• compact, makkelijk onzichtbaar weg te werken
  • opvallend snel
  • overzichtelijke UI
  • goed bereik ook door gewapend beton
  • AP en range extender modi
  • 1x RJ45 aansluiting
  • regelmatig firmware updates
  • robuust

Minpunten

• parental control beperkt

Beheerbaarheid Score: 4
We hebben de RE650 nu een half jaar om succesvol het WiFi bereik in ons huis met gewapend betonnen vloeren te verbeteren.
Hiervoor hebben we hem bedraad via cat6 UTP kabel als AP aangesloten op de Experia_v10box. Een netwerkkabel van begane grond door beton heen naar 1 hoog werkt vanzelfsprekend beter dan hem als repeater het signaal draadloos over zelfde afstand naar zelfde plek te laten versterken.

Draadloze snelheden van deze AP blijven ook op enige afstand en door houten vloer heen goed en worden extern veelal beperkt door ons 100Mbit/s (up/down) ISP glas abo. In LAN halen we naar NAS op 1Gb netwerk constant ruim 100MByte/s. Hier is de Raid5 setup van de NAS met harde schijven de beperkende factor.
Responcetijden zijn met deze AP hetzelfde als bedraad: 2-3ms in LAN, 3-8ms in WAN afhankelijk van snelheid host, belasting WWW en hops.

Opmerking: de veiligste WPA-AES encryptie op zowel 2.4 als 5.0Ghz radio werkt sinds de firmware update van mei jl. eindelijk ook goed op oudere Macs. :)

Heb jij ook een TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650?