TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650 - Reviews

Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 2,533Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650 Review

bluf98 14 december 2017, laatste update op 29 januari 2018, 529 views Product gekocht

TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650

Goede eenvoudig in te stellen Access Point/ range extender met basale routing ambitie.

Pluspunten

• compact, makkelijk onzichtbaar weg te werken
  • opvallend snel
  • overzichtelijke UI en robuust ontwerp
  • goed bereik ook door gewapend beton
  • AP en range extender modi
  • 1x RJ45 aansluiting
  • regelmatig firmware updates
  • DFS (Dynamic Frequency Selection)

Minpunten

• parental control beperkt

Beheerbaarheid Score: 4
We hebben de RE650 nu een half jaar om succesvol het WiFi bereik in ons huis met gewapend betonnen vloeren te verbeteren.
Hiervoor hebben we hem bedraad via cat6 UTP kabel als AP aangesloten op de Experia_v10box. Een netwerkkabel van begane grond door beton heen naar 1 hoog werkt vanzelfsprekend beter dan hem als repeater het signaal draadloos over zelfde afstand naar zelfde plek te laten versterken.

Draadloze snelheden van deze AP blijven ook op enige afstand en door houten vloer heen goed en worden extern veelal beperkt door ons 100Mbit/s (up/down) ISP glas abo. In LAN halen we naar NAS op 1Gb netwerk constant ruim 100MByte/s. Hier is de Raid5 setup van de NAS met harde schijven de beperkende factor.
Responcetijden zijn met deze AP hetzelfde als bedraad: 2-3ms in LAN, 3-8ms in WAN afhankelijk van snelheid host, belasting WWW en hops.

Opmerking: de veiligste WPA-AES encryptie op zowel 2.4 als 5.0Ghz radio werkt sinds de firmware update van mei jl. eindelijk ook goed op oudere Macs. :)

Heb jij ook een TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650?

Dank je voor de review! Ziet er uit als een erg leuk product voor die 115. 4x4 Multi-user MIMO zie je niet vaak langskomen voor dit bedrag! :)

Weet je of de RE650 DFS (Dynamic Frequency Selection) ondersteund? Of anders welke kanalen er te selecteren zijn op 5 GHz (in access point modus)?

[Reactie gewijzigd door Balance op 25 januari 2018 15:29]

DFS (IEEE 802.11h standaard) of TP Link eigen versie lijkt ie onder ac/n te hebben.
Ik heb hem op Auto staan. Daarmee zou hij zelf dynamisch beste handshake(s) voor kanaal met devices doen gegeven optimaal te bereiken SNR e/o andere wifi kanalen/connecties.

Zie ook toegevoegde plaatjes van RE650 zijn WUI hiervoor:
2.4Ghz gaat op Auto of manual(fixed) in stappen van 1 van 1 t/m kanaal 13
5.0Ghz gaat op Auto of manual(fixed) in stappen van 4 van 36 t/m kanaal 64 en 100 t/m kanaal 140

[Reactie gewijzigd door bluf98 op 26 januari 2018 10:11]