MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC - Reviews

Specificaties 2GB GDDR5 • DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC Review

eehbiertje 11 december 2017, laatste update op 12 december 2017, 870 views Product gekocht

MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC

Goedkope stille optie om 4K h265 10Bit 60fps UHD te kunnen afspelen op je HTPC.

Pluspunten

• 30Watt dus geen zware voeding nodig
  • Klein en compact
  • Fanless
  • speelt alle 4k formaten af tot nu toe inclusief (4k h.265 10Bit 60FPS)
  • Goedkope oplossing voor 4k HTPC

Minpunten

• 4k werkte in mijn geval niet optimaal onder windows 7

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik was op zoek naar een kaart om 4k films af te spelen op mijn tv via mijn HTPC
aangezien de apu hier duidelijk niet krachtig genoeg voor was.

Na installatie kreeg ik het systeem niet goed aan de praat (W7 + kodi)
geprobeerd om kodi dsplayer editie + madvr te installeren dit verbeterde de zaak een beetje maar het beeld was nog niet optimaal (stotteren)

W10 geinstalleerd + de kodi app uit de windows store en het systeem pakt nu alle formaten 4K videos.

Verschillende formaten en bitrates getest via wifi alswel via ssd. Bij de grotere bestanden had hij wat moeite maar dit bleek aan de doorvoer snelheid van de wifi te liggen.

Libreelec kon meeste video's goed afspelen maar kan op dit moment maar tot 8Bit aan.

De zwaarste video die ik kon vinden wordt vloeiend afgespeeld.

LG chess HDR UHD 4K Demo.

ok_h265_10bit_62Mbit_59fps_LG_Chess_HDR

Al met al heb je voor een pakweg 75 euro een 4k upgrade voor in je HTPC.

Heb jij ook een MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC?

Vanwege driverperikelen is onder Linux geen 10bit video mogelijk, maar 8bit HEVC lukt aardig ,et een GT1030 in LibreELEC, zie een screenshot hier: 8K video in 8bit HEVC
Ga dit nu nog even testen..

inderdaad hij pakt hem in LibreELEC maar tot 8 bit.
ga dit aanpassen!
Welke processor gebruik je? Ik heb nu een Asrock B75itx met een i3-3225 en een Gt 720 maar op 4K speelt die combinatie HEVC niet vloeiend af.
een MSI FM2-A55M-E33 icm een AMD A4-5300

volgens mij is een GT 720 ook niet voldoende voor 4k 60hz (ivm hdmi 1.4 ipv 2.0)
en de onderliggende hardware

Compatible Hardware lijst

ben verder geen expert hierin en heb eigenlijk alleen gezocht naar een budget oplossing voor 4k.
hier was nogal veel twijfel over maar met een 1030 is het in ieder geval mogelijk dus.
vandaar even een snelle review voor andere twijfelaars.
Ok bedankt. De 13-3225 is meen ik een stuk sneller dan de AMD A4. Dan ligt het aan de videokaart.
Bedankt voor de info