Meizu M5s Grijs Review

royvl 10 december 2017, 423 views Product gekocht

Meizu M5s Grijs

het toestel is een hel. de producent reageerd op geen van de klachten die ik had. de FlymeOS heeft android volledig gesloopt tot het punt waar een app als youtube niet meer kunnen worden geinstalleerd. je hebt alleen de 5 standaardprogramma's waarvan er 2 niet werken (whatsapp en snapchat).

Pluspunten

• modern design
  • goede camera

Minpunten

• FlymeOS
  • geen apps
  • waardeloze klantenservice van meizu
  • te duur
  • niks werkt
  • nog een hele lijst scheldwoorden

het toestel is een hel. de producent reageerd op geen van de oneindige lijst klachten die ik had. de FlymeOS heeft android volledig gesloopt tot het punt waar een app als youtube en vele andere niet meer kunnen worden geinstalleerd. je hebt alleen de 5 standaardprogramma's waarvan er 2 niet werken (whatsapp en snapchat).
het enige wat het toestel met zich mee heeft zijn de hardwarespecificaties. maar dit komt bij verre niet in de buurt van de nadelen waardoor ik het nog steeds nul sterren wil geven wat jammergenoeg niet kan. mijn advies aan tweakers is om meizu uit te bannen zodat niemand meer voor helemaal niks meer dan honderd euro betaalt. ook word op de site van meizu zelf niet vermeld dat de telefoon flyme heeft. er werd geadverteerd met android 6.0 wat oplichting is.

Heb jij ook een Meizu M5s Grijs?

Retouren kan niet meer?
wel bij maxict gelukkig maar als mijn vader het voor zijn bedrijf had gekocht niet.
Wellicht is het handig om als Tweaker even te bekijken hoe een apparaat is voordat je het online koopt. Je kunt een apparaat ook in de winkel bekijken voordat je het koopt, maar dat is een stuk lastiger bij dit soort Chinese merken.

Minpunt: vooraf onderzoek noodzakelijk.

p.s, het zou zomaar kunnen dat je geen officiele rom van Meizu had, maar een eigen gemaakte rom van de verkoper/reseller.
ik heb de telefoon bij max ict besteld dus dat is wel een erg goede online store.
en het vooronderzoek heeft er juist voor gezorgd dat ik hierop uitkwam omdat de site van meizu de foutieve informatie gaf. tweakers kon ik het niet vinden. hierom heb ik de specificaties ook aangepast.

[Reactie gewijzigd door royvl op 18 december 2017 14:52]

De kans is zeer klein dat Max ict de telefoons bij Meizu inkoopt. Ik verwacht dat zij het via een reseller inkoopt en zij weer bij Meizu. In deze keten kan er een hoop met de software gebeuren op die telefoons. Dit is (helaas) erg normaal bij Chinese telefoons. Dit zie je ook heel veel bij Xiaomi toestellen (belsimpel is een betrouwbare verkoper, maar koopt deze Chinese telefoons in via een tussenpersoon).

Het is overigens niet het eerste toestel van Meizu. Ik stond 5 jaar geleden op het punt om de Meizu MX2 te kopen, maar uiteindelijk heb ik de keuze voor Xiaomi gemaakt en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Meer informatie over Meizu kan via een van de andere reviews worden bekeken: merk: Meizu

Wat mij betreft is vooraf onderzoek toch echt noodzakelijk bij dit soort tropische merken (voor NL begrippen).
ik ga nu voor een huawei p8 lite 2017. de prijsklasse is wat hoger maar in die klassse komt de p8 er wel erg goed uit.
PS veel succes met de tweakersawards
Huawei, een merk dat ik nog nooit heb uitgeprobeerd, maar wel interessant is. Veel plezier met je smartphone!

Bedankt voor de succeswensen, die kan ik wel gebruiken :D