Samsung Syncmaster 970P Wit Review

CoreNL 11 december 2005, 1.388 views

Samsung Syncmaster 970P Wit

Pluspunten

• Zeer goede kleuren
  • Stevige en goed instelbare voet
  • Het blauwe aan/uit knopje

Minpunten

• USB en audio aansluitingen

Geweldig beeldscherm. Vergeleken met mijn oude CRT monitor zijn de kleuren veel levendiger. Ik ben verbaasd door de kwaliteit van het beeld, vandaar de 'zeer goed' bij alles wat daarmee te maken heeft.

Ik speel geen snelle spelletjes, dus misschien dat een ander beter zou kunnen oordelen over ghosting. Waar ik de monitor wel voor gebruik is programmeren en een beetje foto's bewerken. Vooral bij het laatste zie ik nu kleurnuances die ik eerst niet zag. Ik heb weer eens wat oude webpagina's erbij gepakt, en daar bleken de kleuren toch anders dan bedoeld. Specifiek bedoel ik dat ik nu het verschil kan zien tussen zwart en bijna zwart.

Helaas geen audio en USB aansluitingen, vandaar de beoordeling voor featureset. Ook TV behoort niet tot de mogelijkheden, maar dat doe ik op aparte, dedicated hardware.

Vormgeving is precies als verwacht. Wat gelijk bij aankoop opviel is het gewicht. De voet is vrij zwaar. Als ik de monitor draai, kantel of omhoog/omlaag beweeg heeft de voet niet eens de neiging mee te gaan bewegen.

De prijs... als ik het zelf had moeten betalen was het wellicht een voldoende geworden. Maar ok, het geld vergeet je en het scherm daar kijk je nog heel lang tegen aan.

Ik heb deze monitor hoofdzakelijk gekozen omdat hij zo goed aangeschreven stond in het forum topic 'de ultieme 19" TFT'. Ik programmeer regelmatig, bewerk foto's en verder speel ik af en toe een spelletje (America's army bijvoorbeeld). Ik moest dus een goed al-round scherm hebben.

Wat het kiezen moeilijk maakt is dat je dit scherm bijna nergens kunt vergelijken met andere schermen (dus ook niet met de 930BF). Ik kan daar dus niet echt een oordeel over geven, tenzij een tweaker bij mij thuis langskomt om te vergelijken :P (koffie staat klaar)

Inkijkhoek is praktisch 180 graden. Ik vergelijk met het TFT scherm van mijn (oude) laptop, dus ik weet waarop ik moet letten. Hierbij mag ook opgemerkt worden dat de 970P kan draaien, kantelen en roteren op de voet. Dat is superhandig. Hierdoor zul je al helemaal niet zo snel last hebben van inkijk effecten.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 970P Wit?

Ehm... beetje beknopte survey wat mij betreft. Misschien kan je iets meer in detail treden over je ervaringen met deze monitor. Je zegt bijvoorbeeld dat het gewicht opvalt, maar niet wat eraan opvalt. Zwaar? Licht? Raar verdeeld?

Je kan niks zeggen over ghosting, maar misschien kan je wel iets vertellen over andere toepassingen met de monitor, zoals foto/video bewerken of andere dingen waarbij de monitor een belangrijke rol speelt.

Ik ben ook benieuwd waarom je juist voor deze monitor hebt gekozen, heb je hem vergeleken met andere beeldschermen? En wat viel daarbij op?
Zit er bijvoorbeeld een DVI-kabel bij, of bepaalde handige software?

Is deze monitor zoveel beter dan de Samsung SyncMaster 930BF, ook een erg mooi scherm, maar met een snellere responstijd en ongeveer half zo duur?

Ook is de overgang tussen een CRT- en een (goed) TFT-scherm best wel ingrijpend, en steekt een TFT er vaak goed bij af doordat je er lekker rustig naar kan kijken. Kan je iets meer vertellen over de inkijkhoek?

Het is leuk dat je een review wilt plaatsen, maar kom dan ook alsjeblieft met wat meer informatie zodat anderen er echt iets aan hebben wanneer ze zich willen oriŽnteren op een nieuw stukje hardware. Een foto erbij zou ook leuk zijn.
Dank je voor je opmerkingen qtee, dit was mijn eerste product-review. Ik heb hier en daar wat aangepast en ik hoop dat je er nu iets meer aan hebt. Als mensen nog vragen hebben, zet ze er maar onder en ik zal m'n best doen jullie te beantwoorden.