Specificaties 23" @ 2048x1152 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Dell SP2309W Zwart Review

tomuitrotterdam 7 februari 2010, laatste update op 7 februari 2010, 3.534 views

Dell SP2309W Zwart

Pluspunten

• resolutie
  • webcam
  • geluid (met soundbar)

Minpunten

• glossy (mogelijk reflectie)

Ik heb de Dell SP2309W nu ongeveer een week in bezit/gebruik, dus kan ik alleen een eerste indruk afgeven.
Aangezien ik vaak gebruik maak van reviews wel net zo aardig even te melden wat mijn bevindingen zijn tot nu toe.

Op diverse andere sites had ik (na bestelling) al vernomen dat het scherm niet mat zou zijn, dus dat mag geen verrassing heten. Toch vraag ik me nog steeds af wat het voordeel van een glimmend scherm is. (ik zie alleen maar nadelen voor een computerscherm, al wen je er wel aan)

De resolutie (2048*1152) is net iets breder/hoger dan Full-HD, en aangezien ik deze monitor voornamelijk voor ontwikkeling gebruik, heerlijk om mee te werken.

De bijbestelde sound-bar (AX510PA) geeft een goed geluid, de ingebouwde webcam (1.3 Megapixels) voldoet ook prima, de software is behoorlijk uitgebreid, met zoom etc.)

Qua constructie zit het ook wel snor, je kunt de monitor 360graden draaien en goed kantelen (tot en met horizontaal, wat daar het nut van is is mij een raadsel)

Het menu werkt goed: er zijn 5 ledjes (rechts op het paneel) die oplichten en reageren na een vinger erop te houden. De instellingen zijn zoals je kunt verwachten, met persoonlijke voorkeuren, inputselectie etc.

Op dit moment staat de monitor aangesloten met bijgeleverde DVI-kabel aan een ATI Radeon Xpress 1250, die op mijn mainbord is ge´ntegreerd. Met de (eveneens bijgeleverde) VGA staat een Samtron 74v
Ik heb de HDMI aansluiting nog niet kunnen testen (geen kabel) maar neem aan dat het ook goede resultaten zal geven.

Als je een scherm zoekt met behoorlijk wat pixels en multimedia aan boord, voor een redelijke prijs (ik was in totaal 255 kwijt) is dit scherm zeker het overwegen waard.
Als je via Dell bestelt, let dan wel even op de vreemde order-handling: tot een dag voor afleveren stond mijn bestelling in productie met een levertijd van 2 weken

• ATI Radeon Xpress 1250
  • Windows XP

Heb jij ook een Dell SP2309W Zwart?

Dat draaien wordt gebruikt om bv. 3 monitor naast elkaar te zetten en het niet superbreed te maken, of om bv. een boek te kunnen lezen (gebeurd ook in portret modus), echter gebruik ik die mode alleen zodat ik hem handig kan vervoeren in mijn auto bij lanparty's :p

[Reactie gewijzigd door kami124 op 21 februari 2010 22:36]

Heb jij last van een zoem uit de monitor?
Nee, geen last van een zoem: lees er wel over op andere reviews
Vraagje: Is het beeld zelf ook glossy. Dus een soort glasachtige plaat zoals bijv. de nieuwe apple display?