Microsoft Wireless Display Adapter V2 Review

TweakJunior 2 december 2017, laatste update op 3 december 2017, 60 views

Microsoft Wireless Display Adapter V2 (Product gekocht)

Het is een fijn apparaat, maar het kan niet veel voor wat je ervoor betaald.

Pluspunten

• Draadloos display.
  • Werkt native met windows.
  • 99% van de tijd loopt ie soepel

Minpunten

• Soms een hele hoge latency.
  • soms loopt ie op letterlijk 1 fps.
  • Compressie is zichtbaar.
  • Duur
  • Geeft constant beeld weer.

Ik heb dit product gekocht om als 2e scherm te gebruiken voor mijn laptop zodat ik niet steeds een hdmi kabel moest inpluggen.

Ik zal het kort houden omdat ik geen review expert ben.

Waar dit product echt voor gemaakt is voor op school of kantoor om powerpoint presentaties weer te geven.
Het beeld geeft heel soms een hele lage fps rond de 1 beeld per seconde zegmaar, en geeft ie tegelijk ook nog eens een verminkt beeld, waardoor het zelfs voor powerpoint presentaties soms onbetrouwbaar is.
MAAR, dit komt waarschijnlijk door omgevingssignalen die de verbinding verstoren, wat bij mij het geval wel zal zijn.

Waar ik dit apparaat voor zou gebruiken:
- Stilstaande beelden (PP, tekst, foto's)

Waar ik dit apparaat niet voor zou gebruiken:
- Veel bewegende beelden: Games, en zelfs internetten en programma's zoals word omdat de muis en toetsenbord input een merkbare latency hebben op het scherm.
- Video's (compressie, soms fps onder de 20, maar dingen zoals livestreams zouden nog wel te doen kunnen zijn.)

Ik vind de prijs ook wat aan de dure kant voor wat het kan, maar de waarde ervan zal wel verschillen bij andere mensen.
Ik had wel gewild dat het apparaat iets van een buffer had zodat video's in een betere kwaliteit kunnen worden afgespeeld.

Nog een minpunt: Het laat constant een beeld zien, ook al ben je niet verbonden.
Dus als je dit gebruikt met een monitor die automatisch uit gaat als er geen beeld meer ontvangen wordt, dan moet je je scherm dus handmatig uitzetten omdat hij nooit stopt met een beeld te sturen.

Voor de rest: bouwkwaliteit is prima, USB kabel voor de voeding is meestal wel lang genoeg en er wordt ook nog een verlengkabel meegeleverd van een paar ongeveer 10 cm voor als die net te kort is.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Display Adapter V2?

Werkt deze op een android? Ik had problemen met de eerste versie die kon namelijk niet met mijn note 8 omgaan.
Ik gebruik zelf een iPhone maar deze moet als het goed is werken met android.
Toen ik zelf een paar reviews bekeek zag ik ook dat het met android gewoon native werkt.