Specificaties 10,1" (1024x600), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung N120 KA02 Review

whizz1dadDoorNewbie 6 februari 2010, 468 views

Samsung N120 KA02

Pluspunten

• Klein & lichtgewicht, helder scherm, degelijk, snel, beslist een gadget!

Minpunten

• In de gebruiksaanwijzing op de HD is het mogelijk de tekst met een zwevend vergrootglas goed leesbaar te maken. Alleen..., men is helaas vergeten de rechterkant (inhoudsopgave) daarin mee te nemen; die zijde blijft miniscuul klein en lastig leesbaar; echt vatbaar voor verbetering.

Beste mini-laptop-zoeker:
Bij het uitpakken was al meteen duidelijk dat deze fabrikant veel aandacht besteedt aan het goed en stootvrij verpakken van haar apparatuur. In 1e instantie miste ik even de gebruiksaanwijzing, maar daar is Samsung ook weer modern en milieubewust in: U vindt een shortcut op het bureaublad en alles staat gewoon standaard op de pc. Dit blijft natuurlijk wel een kwetsbaar iets, want mocht de laptop er even mee ophouden, dan toch maar weer even op internet naar een oplossing gezocht?
Ik heb deze mini-laptop nu een week en dat dingetje overtreft mijn verwachtingen!
Praktisch: De knopjes voor het even wat harder en zachter zetten van geluid e/o beeld, of het snel nakijken van het accupercentage zijn logisch geplaatst.
Uitvoering: zeer degelijk. Inhoudelijk: Voor het vloeiend afspelen van HD-video moet je dit apparaat niet kopen, maar ik heb er toch -om ‘m uit te testen- even een dergelijk zwaar programma op gezet (PMB van Sony).
O.S.: Ik draai alles onder de meegeleverde standaardversie XP, wat goed gaat, maar weet nog niet hoe hij op W7 reageert?
Prestaties: App. werkt met 1GB RAM; is nu voldoende. Wil je meer, dan moet je het geheugen vervangen door een grotere chipset; voor bijplaatsen is geen ruimte. Maar: tegen alle verwachting in blijken toch ook zware applicaties wel goed te lopen. Niet werkelijk vloeiend zoals ik het thuis persť zou willen, maar voor het tijdelijk wegschrijven van HD-data tijdens vakantie of zo, gaat dat goed en snel. Ik maak idioot veel foto’s en wil ook die gewoon snel weg kunnen schrijven; alles gaat goed, zelfs als je veel in RAW fotografeert. Maar ook hier geldt weer: voor fotobewerking is dit ding niet gemaakt, maar wel goed geschikt voor opslag en het vertonen van foto/video.
Ik heb een review gelezen van een gebruiker die klaagt over de memorycard die aan de voorzijde storend uit het apparaat steekt. Helemaal mee ONeens, want dat is nu erg juist slim; kun je tenminste niet vergeten je card uit je laptop te halen.
Internet + Skype: alles is snel klaar en functioneert prima! Een echte aanrader dus!

Heb jij ook een Samsung N120 KA02?