Logitech Harmony Elite - Reviews

Logitech Harmony Elite Review

Homer J.Simpson 1 december 2017, laatste update op 1 december 2017, 357 views Product gekocht

Logitech Harmony Elite

Werkt aardig, maar laat behoorlijk wat steken vallen voor een toch behoorlijk duur apparaat.

Pluspunten

• Geen line-of-sight nodig
  • Eenvoudig te programmeren en synchroniseren
  • Laadstation / stand meegeleverd
  • Voelt kwalitatief goed aan

Minpunten

• Hub Extender niet in europa, veroordeeld tot extreem dure Philips Hue lampen
  • Inschakelen van apparaten gaat vaak niet goed waardoor ingrijpen nodig is.
  • App redelijk waardeloos: bij starten eerst synchroniseren maakt bedienen omslachtig.

Configuratie Score: 3
Op zich doet dit apparaat redelijk wat je er van verwacht: zonder problemen kunnen alle apparaten (inc ouderwets Media Center) worden toegevoegd en bediend. In veel gevallen is dat echter niet voldoende en moet er getweakt worden om het redelijk te laten werken. Zo schakeld mijn NAD versterker meestal niet in als het commando gegeven wordt, ondanks veel geexperimenteer met de positie van de hub en extenders. Verder is het onmogelijk om in de sequence het start commando meerdere malen uit te voeren om die kans groter te maken. Pogingen om een custom start commando aan te maken en uit te voeren falen omdat die pas na de timeout voor starten uitgevoerd worden waardoor kanaalkeuze niet meer werkt en uiteindelijk bleek alleen het aanmaken van een nieuw, onbekend apparaat waarin deze commando's worden aangemaakt (via de originele remote) het mogelijk te maken om het start commando meerdere malen uit te voeren. Hard nodig, want mijn LG TV heft van hetzelfde euvel last.
Ik vind dat voor een apparaat in deze prijsklasse werkelijk waardeloos. Dit soort functionaliteit hoort gewoon goed getest te zijn en te werken.
Verder blijkt de Home Hub Extender niet in Europa leverbaar te zijn waardoor 90% van de mogelijkheden die ik hoopte te hebben wegvalt. Effectief ben ik nu voor mijn lichtbediening veroordeeld tot het extreme dure (ik heb 40 bulbs in mijn huis) en matig functionerende Philips Hue met alle beperkingen van dien (zeer beperkt lampaanbod).
Concluderend over dit product: Close, but no cigar. Jammer dat e.e.a. slecht blijkt te werken en dat de hub er niet is en waarschijnlijk ook niet komt. Ik ga kijken of ik hem kan retourneren.

Heb jij ook een Logitech Harmony Elite?