Tweakers zegt: 8,5

Sony FDR-X3000R Wit

Niet beschikbaar
Specificaties Actioncam • max 3840x2160 • 30fps • wifi • gps - Bekijk alle specificaties

Sony FDR-X3000R Wit Review

Patatje Mayo 29 november 2017, 505 views Product gekocht

Sony FDR-X3000R Wit

Zeer goede camera met uitstekende prestaties

Pluspunten

• Bediengemak i.c.m. remote panel
  • Uitgebreid menu, maar logisch in elkaar stekend
  • Redelijk compact (er zijn kleinere)
  • Kwaliteit is wauwwww

Minpunten

• Accuduur, maar i.c.m. powerbank geen issue

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Beeldweergave Score: 5
Deze camera gebruik ik hoofdzakelijk voor beeldmateriaal als ik een motorreis maak. Montage: boven op helm op een helmmount. Het geluid is door het gewapper van de wind onbruikbaar, maar hier heb ik een separate recorder (Olympus LS-P2) voor. Mocht je een externe microfoon willen aansluiten, dan heb je wellicht een adapter plug of kabeltje nodig, afhankelijk van welk type microfoon je gebruikt. Bijvoorbeeld de Rode SC3 TRRS to TRS Adapter is zo'n kabeltje welke mij geholpen heeft. Dit geldt voor zowel de X3000R als een losse audiorecorder.

Verder heb ik de remote unit van de camera verbonden met een USB plug in de 12V aansluiting van mijn motor. Die is dus nu oneindig.
Datzelfde geldt voor de camera. Deze heb ik verbonden met een powerbank van 10.000 mAh. Als die leeg is, dan ben je helemaal klaar met motor rijden, geloof me.

Enig nadeel: als je de camera verbindt met een externe voedingskabel, dan is het klepje open en dus niet meer waterdicht. Echter is het wel zo: met regen film je niet op de motor. Door de regendruppels op het scherm is dit zonde van het beeldmateriaal en ook zonde van je geheugen. En oh ja geheugen: 128G in de camera en nog 128G reserve bij je. Ik film in HD: 1080/50p/50M. 4K heeft niet zoveel zin bij mij, want ik heb geen 4K laptop of 4K TV. Je kan dan over de 500 minuten filmen op een kaartje van 128G. De resultaten zijn waanzinnig.
Denk er onderweg aan om, bij een stop de vliegjes van je lens (of lenskapje, welke ik extra heb), te vegen. Scheelt een teleurstelling als je thuis komt en de beelden gaat bekijken.

Van deze aankoop heb ik in ieder geval geen spijt!

Heb jij ook een Sony FDR-X3000R Wit?