Sony HT-NT5 - Reviews

Specificaties Soundbar met subwoofer en 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Sony HT-NT5 Review

Burtezz 28 november 2017, 400 views Product gekocht

Sony HT-NT5

2016 model (ouder), volledige connectiviteit, mooi geluid met dedicated speakers. beetje aan de hoge kant. lekker volume. Easy setup met Sony TV (Bravia sync) en control via TV remote. (na black friday cashback goed betaalbaar)

Pluspunten

• geluidskwaliteit (ook op hoger volume)
  • integratie met Sony TV
  • connectiviteit

Minpunten

• HDMI hub via soundbar icm ARC lijkt issues te leveren (alternatief hieronder)

Geluidskwaliteit Score: 5

Unboxing

Onhandige doos, 14kg. Degelijk verpakt. Komt met afstandbediening+batterijen, komt mèt SPDIF optische kabel maar zonder HDMI. Boekjes etc.
Setup
Super easy; subwoover heeft alleen een power cord. sound bar een powercord plus HDMI kabel (not included). Schakel je TV naar soundbar HDMI. Bij opstarten zit er een wizard bij die je alles verder uitlegt. Starten lopen. (nog wel even 200mb aan software updates moeten downloaden)

Setup met SPDIF heb ik niet geprobeerd.

TIP: gebruik de HDMI-hub functie van je TV ipv soundbar als je ARC wilt gebruiken. Een beetje ARC basis kennis is handig: ARC tips.. ARC is niet een magische connect all and controll all achtige oplossing. de HDMI-output is ARC proof. Als je een smart TV hebt ook met ARC kanaal kun je ARC gebruiken. Het is mij niet gelukt om ARC te gebruiken in combinatie met de HDMI-hub functie van de soundbar. De tip luidt daarom ook; blijf je TV als hub gebruiken.

Vanwege hoogte had ik de IR doorvoer functie nodig. Deze koppelt het signaal door de soundbar naar de TV.

Mijn Sony TV heeft Bravia Sync. Dit zorgt ook voor het doorkoppelen van bepaalde signalen zodat ik de soundbar kan gebruiken met TV remote. Volume lijkt zowel in TV als in soundbar aanpasbaar, dus werkt dubbel op.
first try
Audiotest!!!
1) sync test
2) muziek
na enige tijd
...duurt nog enige tijd...

Heb jij ook een Sony HT-NT5?

Heb het niet zo op Sony qua audio..maar vind dit ding er erg mooi uitzien... Zou hem bijna voor de looks kopen!