Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Three Hundred Review

jaspara 4 februari 2010, laatste update op 24 april 2010, 826 views

Antec Three Hundred

Pluspunten

• snel verwisselbare fans aan de voorkant
  • mesh aan de voorkant
  • stevig
  • precies groot genoeg

Minpunten

• voeding onderaan, waardoor mijn P4 connector niet lang genoeg was

Reden tot aankoop

Ik kocht deze kast omdat mijn oude merkloze kast lelijk, en ook een beetje aan de kleine kant was. Ik heb er ¤40 voor betaald.

Bouwkwaliteit en afwerking - goed

De kast voelt stevig aan en heeft niet zulke sidepanels die bewegen en van vorm veranderen, dit was bij mijn oude kast het geval. De voorkant is helaas van plastic, en de overgang van plastic naar aluminium kon beter. Liever had ik gehad dat de kast in het geheel van aluminium was gemaakt.

Inbouwmogelijkheden - goed

Mijn hardware paste er allemaal goed in. Wel is mijn P4 kabeltje niet lang genoeg, maar dit probleem is bij mij snel opgelost, daar het een sweexs http://www.g-unleashed.com/forums/style_emoticons/gu/puke.gif voeding is.

Dit probleem komt omdat de voeding onderaan zit.

#update:

De kast heeft 3 5,25" bays, wat voor mij genoeg is. Voor de harde schijven zijn er 6 3.5" bays in de kast te vinden. Ook was er genoeg plaats om mijn M2A-VM HDMI mobo in te bouwen. Voor grote moederborden zou ik toch even verder kijken naar een andere kast, want die passen er waarschijnlijk niet in.

Koelingsmogelijkheden - goed

Er kunnen in totaal 5 casefans in. Standaard zijn er 2 ingebouwd: een 120mm en een 140mm. Deze zijn van speed aanpasbaar in drie verschillende standen. De kast bied niet echt ruimte voor een waterkoelingsset, maar daarvoor is deze kast ook niet bedoeld.

Vormgeving - Zeer goed

De voorkant is mooi gemaakt uit mesh, waarachter zwart schuim te vinden is. Helaas zijn de randen daarbuiten van plastic. Het zwarte schuim werkt ook goed als stoffilter. Als je er even langsgaat met de stofzuiger is het er zo uit. Als je de voorkant van de kast verwijderd kan je de fans snel verwisselen of inbouwen. Maar aangezien je dit waarschijnlijk maar één keer doet, is deze feature niet geheel nuttig.

Installatiegemak - Goed

De zijkanten van de kast zijn redelijk stevig, en ze zijn ook makkelijk te verwijderen. De fans zijn zoals hierboven beschreven snel wisselbaar. Voor de hdd's zijn er thumbscrews meegeleverd.

Prijs - Zeer goed

Ik vind het een zeer mooie kast voor dit geld, ik zat eerst te denken aan een Cooler Master Elite 334 of de 310 maar ik ben zeer tevreden met deze kast. :)

Heb jij ook een Antec Three Hundred?

Reviews door de redactie

Een korte maar duidelijke review. (wel een beetje een rommeltje in je pc ;) )
Ik heb de antec 300 nu net een maandje, en bevalt ook goed.
Maar je kan je kabels inderdaad wel wat meer bij elkaar binden hoor ! :9
Als je je rechter zijpaneel er af haalt, kan je in de ruimte naast je dvd-tray wel behoorlijk wat kabeltjes wegwerken (tip!) , maar voor de rest is de kast wel lastig om kabels weg te werken.
Zelf heb er ik nog 3 extra coolermaster fans met rode led inzitten, met de zalman ZM-MFC1Plus fancontroler, je hoort ze haast niet ! :D
Ja, mijn kabelmanagement, daar moet ik zeker iets aan doen ;) Maar mijn voeding heeft nogal korte kabels, dus eerst maar eens een modulaire voeding kopen, dan heb ik ook geen overbodige kabels meer.
Ik zag laatst in het topic Air Cooled Gallery iemand die een mooi gat had gemaakt in z'n mobo tray, deze had hij met een U-kabel afgewerkt, en zo zijn kabels geordend.

Bedankt voor de tip!