Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)

Specificaties Draadloos Qwerty met Standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL) Review

nesoor 21 november 2017, 296 views Product gekocht

Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)

Het design is fijn en dat het draadloos is maar voor de rest is het rampzalig.

Pluspunten

• Draadloos
  • Fijn design

Minpunten

• F toetsen niet fijn
  • Geen FN toets
  • Toetsen reageren soms niet en dat duurt zo'n 10 a 20 seconde lang
  • Steun wordt vies aan kan niet schoongemaakt worden

Het design is fijn en dat het draadloos is maar voor de rest is het rampzalig.
De toetsen reageren soms gewoon niet en dan krijg je halve zinnen of de enter stopt er gewoon mee. Dit houd zich dan zo'n 10 a 20 second aan en in die tijd is het toetsenbord eigenlijk niet bruikbaar. Spijt van mijn aankoop want nader hand zie ik op de Duitse amazon een hele lijst met de zelfde klachten.

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)?

Heb hetzelfde toetsenbord, zowel thuis als op werk. Collega van me gebruikt hem ook op werk.

De problemen die jij meld m.b.t het niet reageren van de toetsen hebben wij met onze 3 toetsenborden niet. Ik zou proberen die van jou RMA te sturen, want het lijkt mij niet normaal.
Wij hebben er twee met de zelfde symptomen.
Binnen een week zijn de batterij ook op... Ik typ dan wel veel maar een week vindt ik toch erg kort ?

[Reactie gewijzigd door nesoor op 24 november 2017 22:03]

Zelf heb ik deze setup nu ruim een jaar;

Ik werk er +/- 16 uur per dag, 6 tot 7 dagen per week op.

Batterij heb ik 1x moeten vervangen in dat jaar tijd (losse numpad werkt nog steeds op het origineel).

Dat zachte deel voor je handpalmen wordt naar maanden wel iets sletser, maar niet beschadigd of vies...

Enig nadeel is dat ik de toetsen er wel uit kan halen om schoon te maken, maar niet (goed) terug kan zetten; er zitten nu dus 2 toetsen los, omdat ik ze met geen mogelijkheid klem kan zetten.

Dus... tip... haal de toetsen niet los...
Ik heb het toetsenbord nu twee weken en in die twee weken de batterijen twee keer vervangen (Derde paar die er nu inzitten). Lijkt mij inderdaad dan dat mijn model stuk is?
Ik heb met Microsoft contact opgenomen maar die helpen je niet verder.
Ze blijven vriendelijke maar heel eerlijk, ik heb nog nooit zo'n slechts support gehad haha.
Ik heb mijn lesje wel geleerd :P Nooit meer producten kopen van Microsoft 8)7
Dit toetsenbord heeft wel degelijk een Fn-toets.

Het betreft een schuifregelaar zodat je de toetsen permanent op Fn of klassiek kan instellen, hetgeen ik juist heel fijn vind (zodat de F-toetsen zich ook echt gedragen als F-toetsen bij het opstarten en in heel veel applicaties en zelfs games).

Dus het ontbreken van een "dode toets" (zoals shift) voor de Fn-functie is voor mij geen gemis maar juist een zegen. De permanente schakelaar werkt voor mij veel beter, want OS onafhankelijk en al in te stellen nog voor het opstarten van je apparatuur.

Reactie toetsen vond ik juist zeer vlot, vlotter dan menig bedraad gaming keyboard.
Het is echter niet slijtvast gebouwd. Waar ik mij wel in herken is het langzaam vies worden en niet goed kunnen schoonmaken van de (overigens comfortabele in vergelijking met de concurrentie) polssteun.

Het setje zou 2 jaar garantie moeten hebben, maar afslijten van toetsen valt daar niet onder. Bij mij laten ze ook nog eens los. Zo weer vast geklikt, maar als ze op een gegeven moment dagelijks gaan los laten, dan krijg je ze vroeg of laat niet meer vastgeklikt.

Bij mij begon de boel al te slijten binnen 6 maanden na aanschaf. Dagelijks gebruik voor werk en af en toe een spelletje in het weekend.

Microsoft en support? Ehm, hoef je niet eens te proberen. Wel vind ik de Microsoft HARDWARE vaak beter dan de software die Microsoft ontwikkelt of koopt en op de markt brengt. De eerste muizen waren onverwoestbaar, maar helaas gaat dat voor het Sculpt setje niet op. Bij CoolBlue heeft het nu ook status "Nooit meer leverbaar". Jammer, was een zeer comfortabele, draagbare en stijlvolle oplossing, alleen moet je die wel iedere 6 maanden vervangen bij normaal gebruik en dat maakt het setje wel héél erg duur (en allerminst duurzaam).