Roccat Kone AIMO Wit

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Roccat Kone AIMO Wit Review

ArcticWolf 18 november 2017, laatste update op 18 november 2017, 416 views Product gekocht

Roccat Kone AIMO Wit

Ben positief verrast, heb deze muis op de gok gekocht omdat hij net uit is maar bevalt echt prima! Voelt degelijk aan en ligt goed in de hand. De RGB leds maken het helemaal af. De muis is wel iets groter dan ik had verwacht.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Nette afwerking
  • Mooie RGB led strips (instelbaar)
  • Veel opties via Roccat Swarm
  • Braided cord
  • Sensor

Minpunten

• Iets groter dan verwacht

Deze is net een paar dagen uit en was toevallig op zoek naar een nieuwe muis. Ik kom van de Razer Ouroboros maar die sensor reageerde de laatste tijd niet meer lekker etc... (het was gewoon niet echt een goede muis :P).
Afijn, ik zag deze toevallig staan en vond hem er mooi uit zien, gelijk maar 1tje besteld. De witte was toevallig snel leverbaar dus heb die maar gedaan.

Ben geen die-hard gamer en gebruik ook geen uitgebreide muis functies dus die heb ik dan ook niet getest.

Unboxing

Doos zit dicht met 5 sealplakkers (overkill much).

Voor de rest is de verpakking redelijk simpel:

De muis zelf:

Installatie

Daarna was het een kwestie van plug & play. De software kan je van de support pagina van Roccat halen (Roccat Swarm). Na het installeren kreeg ik meteen de melding dat er een muis firmware update beschikbaar was.
Is een kwestie van op OK klikken en wachten tot hij vraagt de muis even uit de PC te halen en weer in te pluggen.
Overigens hoef je niet te registreren of in te loggen om je muis in te stellen.

Roccat Swarm:

Onder Illumination kun je meerdere presets selecteren voor de RGB leds die erop zitten.

De Macro Manager mag ook niet ontbreken:

Ervaring

M'n eerste ervaringen zijn behoorlijk goed te noemen, de sensor voelt erg goed aan (Sensor type: "OWL-EYE" 3361 van PixArt).
Ik heb redelijk kleine handen en het verbaasd me dan ook dat deze muis zo goed in m'n hand past. De muis ligt erg fijn in de hand.

De knoppen voelen degelijk aan, de +/- bovenop en de T3 hebben een "fijne" feedback, de T1 en T2 knoppen aan de zijkant hebben bijna geen feedback. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit al is het wel even wennen bij de T1 en T2 voor mij (de Ouroboros had behoorlijk veel feedback).

Het scrollwheeltje voelt ook lekker aan, bij deze kan je de scrollwheel weerstand niet instellen, hij heeft maar 1 stand. Je kan het wheeltje ook naar links of rechts drukken voor extra functies.
Voor de rest zit er een 1,8m braided USB cord aan wat altijd prettig werkt ;)

Filmpjes

Heb ook even snel 2 filmpjes geschoten en online gezet:

Enige nadeeltje; hij is wel iets groter dan ik had verwacht maar dat is echt persoonlijk, ik heb geen grote handen maar hij ligt wel fijn in de hand.

Al met al is het een mooie goed werkende muis voor in mijn ogen een goede prijs.

Ik schrijf niet al te vaak reviews dus er zullen vast wel punten ontbreken, ik beantwoord gerust vragen!

Heb jij ook een Roccat Kone AIMO Wit?

Thnx voor deze review.

Heb wel nog een aantal vraagjes:

De RGB (illumination) settings lijken (van de screenshot gezien) erg beperkt.

- Welke custom settings zijn er en hoeveel LED-zones heeft de Roccat Kone AIMO? (kon dit niet goed beoordelen van 't filmpje).

- Is de gevlochten draad afneem-/verwiselbaar?

Alvast bedankt voor de gegeven antwoorden ;-)
Je kan 5 zones instellen, waarvan je de middelste 2 met gradiënt kan instellen met 4 verschillende kleuren:

Antwoord op je 2e vraag is nee. In ieder geval niet zonder de muis open te schroeven, voor zover dat kan.

[Reactie gewijzigd door ArcticWolf op 7 maart 2018 16:58]

Bedankt voor 't antwoord en de screenshots :-)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport