Ziggo Connect Box Review

Sharky 13 november 2017, 465 views

Ziggo Connect Box (Product gekregen)

Ik begrijp niet dat Ziggo zo'n slecht apparaat durft uit te geven.

Pluspunten

• Heb er niet voor betaald

Minpunten

• Trage webinterface
  • Slaat instellingen niet op
  • Buggy
  • Zeer beperkt qua instellingen
  • Matige wifi

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 2
Ik heb van Ziggo een nieuw modem gekregen omdat de oude Ubee kuren vertoonde. De Ubee was niet perfect, maar los van de recente kuren een prima apparaat. Ik kon er mee doen wat ik wilde.
De connectbox (Ik heb die van Arris) is huilen met de pet op. Ik heb hem nu 2 dagen in gebruik en hij levert vooral frustratie op. Hij slaat forwarding rules niet altijd op of zegt dat een regel al bestaat (niet het geval), het kopje 'dhcp' werkt niet net als het kopje 'verbonden apparaten'. Instelmogelijkheden zijn zeer beperkt en slechts een fractie van die van de Ubee.
Wifi is niet al te snel en bereik is beperkt. De inlogsessie verloopt al na een paar minuten dus als je wat aan het prutsen bent moet je telkens opnieuw inloggen. Inloggen gaat net iets te langzaam dus frustratie alom.
Opnieuw opstarten of een reset verandert niets aan de problemen. Ik zal dus maar een losse router moeten aanschaffen en het modem in bridge moeten zetten.

Heb jij ook een Ziggo Connect Box?

Wat een zinloze review.

- Zeer beperkt qua instellingen
Uiteraard.. Ziggo wilt niet dat je teveel aan het ding veranderd omdat het van invloed kan zijn op het netwerk. Daarnaast, heb je een optie. Deze heet "Geavanceerde instellingen" daar kun je wel wat meer instellen voor wat betreft wifi en netwerk mogelijkheden.

- Slaat instellingen niet op
Druk je wel op de "save" knop? Want als dit zo is, dan heb je denk ik een software fout. Ik heb hem zelf ook staan, hij functioneerd perfect.

- Matige WiFi,
Dat klopt, bel je ziggo op voor de actie "Power Promise" dan komen ze het aan huis fixen. Maar waarschijnlijk wil je dat dan weer niet, en heb je in dit geval geen reden tot klagen.
Zeer nuttige review;

Heb hetzelfde, knalt je er snel uit, instellingen onthoud of accepteert ie niet etc. WiFi is matig. Bedraad werkt ie goed. Ga dus in bridge laten zetten met mijn R7000 erachter. Zoals ik ook bij de Ubee had hiervoor.
Staat sinds vandaag in bridge. Internet klapt er voortdurend uit. Wat een disaster.
Ik wacht wel even met upgraden naar 400mbit abo totdat deze problemen zijn opgelost. Mijn Cisco EPC3925 is lekker stabiel in bridge mode.