Ziggo Connect Box Review

Sharky 13 november 2017, laatste update op 16 maart 2018, 4.869 views Product gekregen

Ziggo Connect Box

Ik begrijp niet dat Ziggo zo'n slecht apparaat durft uit te geven. (maar zie ook de review-update)

Pluspunten

• Heb er niet voor betaald

Minpunten

• Trage webinterface
  • Slaat instellingen niet op
  • Buggy
  • Zeer beperkt qua instellingen
  • Matige wifi

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 2
Ik heb van Ziggo een nieuw modem gekregen omdat de oude Ubee kuren vertoonde. De Ubee was niet perfect, maar los van de recente kuren een prima apparaat. Ik kon er mee doen wat ik wilde.
De connectbox (Ik heb die van Arris) is huilen met de pet op. Ik heb hem nu 2 dagen in gebruik en hij levert vooral frustratie op. Hij slaat forwarding rules niet altijd op of zegt dat een regel al bestaat (niet het geval), het kopje 'dhcp' werkt niet net als het kopje 'verbonden apparaten'. Instelmogelijkheden zijn zeer beperkt en slechts een fractie van die van de Ubee.
Wifi is niet al te snel en bereik is beperkt. De inlogsessie verloopt al na een paar minuten dus als je wat aan het prutsen bent moet je telkens opnieuw inloggen. Inloggen gaat net iets te langzaam dus frustratie alom.
Opnieuw opstarten of een reset verandert niets aan de problemen. Ik zal dus maar een losse router moeten aanschaffen en het modem in bridge moeten zetten.

Update (16-03-2018):
Na nog een poos van gehannes en geërger en contact met Ziggo stuurde Ziggo redelijk vlot een monteur langs. Die zei meteen al "zullen we hem maar vervangen?" en heeft toen een nieuw modem geplaatst (van hun andere leverancier). Ik had inmiddels al een losse router dus dat modem heb ik maar 2 dagen kunnen testen. Al punten die ik genoemd heb in mijn review heb ik geen last van gehad. In bridge modus doet hij het ook foutloos lijkt het. Wellicht had ik dus gewoon pech.

Heb jij ook een Ziggo Connect Box?

Wat een zinloze review.

- Zeer beperkt qua instellingen
Uiteraard.. Ziggo wilt niet dat je teveel aan het ding veranderd omdat het van invloed kan zijn op het netwerk. Daarnaast, heb je een optie. Deze heet "Geavanceerde instellingen" daar kun je wel wat meer instellen voor wat betreft wifi en netwerk mogelijkheden.

- Slaat instellingen niet op
Druk je wel op de "save" knop? Want als dit zo is, dan heb je denk ik een software fout. Ik heb hem zelf ook staan, hij functioneerd perfect.

- Matige WiFi,
Hoezo zinloze review? Omdat jij dezelfde problemen niet ervaart? Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
-Zeer beperkt qua instellingen
Complete onzin wat je hier verteld. Instellingen die je zelf aanbrengt aan je eigen netwerk (zoals DHCP, DNS etc.) kunnen zeer gemakkelijk 'gereset' worden zodat het netwerk functioneert 'zoals bedoeld'.
Het feit dat je bijvoorbeeld niet een DNS server naar keuze kunt instellen is gewoon achterlijk.
-Slaat instellingen niet op
Aanname gebaseerd op helemaal niets.
-Matige WiFi
'Dat klopt, bel je ziggo op voor de actie "Power Promise" dan komen ze het aan huis fixen. Maar waarschijnlijk wil je dat dan weer niet, en heb je in dit geval geen reden tot klagen.'
Wederom een aanname gebaseerd op helemaal niets.
Bovendien is De Ziggo Power Promise verbonden aan voorwaarden:
-Nieuwe internetklanten van Ziggo die een nieuw modem in bruikleen krijgen.
-Alle verhuizende internetklanten van Ziggo.
-Bestaande internetklanten van Ziggo die een nieuw modem in bruikleen krijgen door aanpassingen van hun pakket.
-Bestaande internetklanten met een Ziggo Mediabox XL die deze box als modem gebruikten, maar naast de Ziggo Mediabox XL nu een los modem gaan gebruiken.

Voor zover uit het verhaal te halen is is geen van deze voorwaarden van toepassing, dus de Power Promise kun je vergeten.

Hoe behoor jij in godsnaam tot de Tweakers Elite?
14 november 2017 zagen de voorwaarden er heel anders uit ;-)
Wellicht zou je even de voorwaarden van 3 jaar geleden erbij moeten pakken, toen ik ook nog gedeeltelijk werkzaam was voor Ziggo. De bestaande internetklanten die dermate problemen ervoeren met WiFi in huis, konden in aanmerking komen voor de Ziggo Power Promise.

Omtrent "slaat instellingen niet op", dat is het oordeel van Sharky, echter als Sharky die problemen ervoer, dan is de kans zeer aanwezig dat hij met een defect product of defecte software zit. Is geen aanname, is gewoon een feit.

Zoals in de update van de reviewschrijver zelf, zie onderaan de pagina. Erkent hij dus ook dat hij wellicht pech heeft gehad met het ontvangen modem.

"Hoe behoor jij in godsnaam tot de Tweakers Elite"
Bij deze, 3 maanden geleden lid geworden. God heeft er weinig mee te maken.
Zeer nuttige review;

Heb hetzelfde, knalt je er snel uit, instellingen onthoud of accepteert ie niet etc. WiFi is matig. Bedraad werkt ie goed. Ga dus in bridge laten zetten met mijn R7000 erachter. Zoals ik ook bij de Ubee had hiervoor.
Staat sinds vandaag in bridge. Internet klapt er voortdurend uit. Wat een disaster.
Ik wacht wel even met upgraden naar 400mbit abo totdat deze problemen zijn opgelost. Mijn Cisco EPC3925 is lekker stabiel in bridge mode.
Bij 3 personen die ik ken met Ziggo herken ik wel problemen met het nieuwe modem.

Een had jaren lang een Ubee. Hij ging van 250Mbit naar 500Mbit moest perse nieuw modem volgens Ziggo. Daarna alleen maar onstabiel internet. Dit was met het modem in router stand. Na een eigen router erachter (modem in bridge) was het internet wel stabiel.

De andere zijn onlangs verhuisd en hebben ook het nieuwe model gekregen. Het wifi bereik is erg laag. Ja het zijn nieuwe woningen en het is geïsoleerd maar het lukte niet om een stabiele internetverbinding te krijgen als je op de 1e verdieping was met het modem praktisch onder je. Bij beide het modem in bridge gezet en een router naast gezet. Dekking in huis was direct in het gehele huis voor uitstekend tot goed en stabiel.

Ik type dit bericht niet om Ziggo zwart te maken maar de nieuwe modems die momenteel uitgebracht worden hebben naar mijn idee echt wel hun mankementen.