Apple iPhone X 256GB Grijs - Reviews

Apple iPhone X 256GB Grijs Review

Maverick2001 13 november 2017, 504 views Product gekocht

Apple iPhone X 256GB Grijs

De iPhone X is een telefoon waar goed over nagedacht is. Snelheid en camera zijn de grootste pluspunten.

Pluspunten

• camera
  • face-id
  • snelheid processor
  • draadloos laden
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• ontbreken headphone jack

Na ruim 3 jaar mijn iPhone 6 gebruikt te hebben verlangde ik wel naar een nieuwe telefoon maar dan ook echt een telefoon met een nieuw ontwerp.

Het ontwerp
De telefoon ziet er prachtig uit door het gebruik van glas aan beide zijden en de dunne bezels rondom. De veel besproken notch stoort mij persoonlijk niet. Zeker met een donker wallpaper valt deze helemaal weg. Het glas is mooi maar door het gebruik hiervan ben je wel veroordeeld tot een hoesje of andere bescherming. Het blijft uiteindelijk wel een kwetsbaar geheel.

Face-id
Apple heeft met de iPhone X een vrij grote stap gedaan door de vingerafdruk scanner helemaal eruit te halen. Ze hebben niet gekozen voor de achterzijde (zoals concurrenten dat wel doen) maar voor face-id. Eerst was ik wat sceptisch over face-id maar na 3 dagen de iPhone in gebruik te hebben moet ik zeggen dat het heel goed werk t en dat ik ook niet meer terug verlang naar de vingerafdruk scanner. De animojis maken gebruik van de gezichtscan en is een leuke gimmick maar meer ook niet. Face-id is wel handig in combinatie met bijvoorbeeld Dashlane en andere password apps. Ik verwacht in de toekomst wel meer toepassingen waarbij Face-id een handige toepassing zal zijn.

Camera
De prestaties van de camera zijn erg goed. Snelle auto-focus en de kleuren zijn erg realistisch. De portret modus zit er soms wel wat naast maar wordt misschien met wat software matige updates in de toekomst een stuk beter. Bij minder licht zijn de prestaties ook aanzienlijk beter in vergelijking met mijn iPhone 6.

Snelheid
De telefoon is echt super snel. Mijn iPhone 6 begon met IOS 11 voor het gevoel wel erg traag te worden. De iPhone X lijkt echt nergens moeite mee te hebben.

Draadloos laden
Voor het draadloos laden gebruik ik een Belkin lader. Het laden gaat een stuk trager t.o.v. bedraad laden maar gezien deze op mijn nachtkastje staat heb ik er geen omkijken naar.

Overall
De iPhone X is een prachtige telefoon met zeer indrukwekkende prestaties. Ja de telefoon is erg duur maar je krijgt er ook een indrukwekkend toestel voor terug.

Heb jij ook een Apple iPhone X 256GB Grijs?

Voor mij is de iPhone X nogal stevig aan de (te) prijzige kant en ik kan maar moeilijk in reviews/test etc terugzien of de meerprijs van dit toestel daadwerkelijk enigszins gegrond is (dit ten opzichte van bijvoorbeeld de iPhone 8).
Of is het meer in verhouding dat er voor die laatste 5% beter/mooier/sneller een erg stevige premium van 500 euro betaald wordt?
Het is ook zeker een stevige prijs en dat was ook wel een drempel waar ik even over heen moest stappen. Aan de andere kant heb ik 3 jaar met mijn iPhone 6 gedaan en als ik het zo relativeer dan is het wel te doen. Daarnaast ben je met IOS ook altijd voorzien van updates en de integratie met andere Apple producten is naadloos. Samen met de afwerking van de telefoon vind ik het zeker de extra investering waard.
Met mijn Mi Mix 2 ben ik ook voorzien van minstens 4 jaar software updates,integreert hij ook feiloos met andere Xiaomi producten,maar ook met windows gewoon ftp server/draadloos of aansluiten/copy-paste en is hij in real life minstens zo snel als een 8/X door de geoptimaliseerde miljoenen community erachter(xiaomi.eu...)!!! En dit voor maar 490 met 2 jaar garantie!!!En moet ik geen schrik hebben voor een reparatie!!!😅

[Reactie gewijzigd door greatkz op 16 november 2017 17:59]

Naast al het rationele is het ook een gevoel natuurlijk! Misschien is ie overpriced, misschien zijn er betere.. maar soms is het ook gewoon iets wat je wil! En dan maakt de rest niet zoveel meer uit. Zoals ik al zei, het is een prijzige telefoon maar ik vind 'm het geld waard.