Sony BDP-S6700

Sony BDP-S6700 Review

Joop_Klepzeiker 9 november 2017, 2.386 views Product gekocht

Sony BDP-S6700

Kleine eenvoudige DVD/Blu-ray speler die voor mijn gebruik meer dan voldoende mogelijkheden biedt. Ontbreken van scherm is voor mij geen probleem omdat alles via een OSD zichtbaar is. Er zit enkel een klein groen LEDje op die aangeeft of de speler aan/uit is.

Pluspunten

• Veel afspeelmogelijkheden
  • Diverse Apps (al zal ik ze niet veel gebruiken omdat ik ook een Chromecast & Kodi heb)
  • Klein/compact

Minpunten

• Schijflade achter een klep, vraag me af hoe stevig dit is
  • Prijs wat aan de hoge kant voor mijn toepassing

Geluidskwaliteit Score: 5
Na enkele jaren alleen gebruik gemaakt te hebben van mediaspelers, vond ik toch dat ik een (eenvoudige) DVD/blu-ray speler nodig omdat ik best nogal wat DVD-schijfjes in de kast heb staan. Mijn oog viel al snel op deze speler omdat ik geen (duur) topmodel van een topmerk wil hebben.
In deze prijsklasse kom je dan al snel bij Sony / LG / Samsung uit.
Alhoewel er een deze reeks ook goedkopers modellen zijn, heb ik toch, mede op diverse reviews, deze speler gekocht en daar tot nu toe geen spijt van.

Installatie was een fluitje van een cent (heb deze aangesloten op een Denon Receiver via HDMI en dus niet rechtstreeks op TV. Daarnasst gebruik ik ook de RJ45 (100 mbit) aansluiting waardoor de netcontent, waaronder YT, Netflix, KijkTV, NOS App en Spotify, zichtbaar is.

De speler is mooi klein en past goed in mijn meubel op een Humax PVR. Er zitten slechts 2 knoppen op, Aan/uit en Eject. Verder een kleine RC met alle benodigde functies. Omdat ik met een Harmony Hub werk heb ik de RC direct weer in de la gelegd.

De Setup stelt niet zoveel voor, ik ben nog de meeste tijd bezig geweest met het instellen van de AV-Sync om geluid en beeld synchroon weer te geven,

DVD's worden goed weer gegeven en zonder problemen herkend. Ook zelf gebrande exemplaren. Met blu-rays tot nu toe nog geen ervaring.

Kortom als je niet veel wensen hebt is dit een prima product.

Heb jij ook een Sony BDP-S6700?

Kunnen er ook andere apps op geïnstalleerd worden? Zelf zoek ik een speler waar Netflix/ YouTube en ziggo go op kan
Netflix en YT zitten er al op. Ziggo kun je er volgens mij niet opzetten.