Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Asus ZenBook UX510UX-DM102T Review

SmonNewbie 31 oktober 2017, laatste update op 31 oktober 2017, 245 views Product gekocht

Asus ZenBook UX510UX-DM102T

Hartstikke prima laptop. Je krijgt zeker waar voor je geld. Uiteraard heeft de laptop ook zijn mindere kanten, maar daar valt prima mee te leven en als je die dingen van te voren weet (bijvoorbeeld het mindere scherm), dan is er niks aan de hand.

Pluspunten

• Veel aansluitingen (USB, HDMI, etc.)
  • Verlicht toetsenbord
  • Goede prestaties van de videokaart
  • Prima kwaliteit van het geluid
  • Lange accuduur

Minpunten

• Beetje prijzig; zonder gedoe zo'n 840,-
  • Scherm heeft een kleine kijkhoek
  • Je krijgt veel rotzooi, bloatware mee aan het begin. Jammer Asus. Dit kun je overigens voor een deel ook niet installeren en/of later verwijderen.
  • Geen CD-invoer

Prestaties Goed! Redelijk krachtige videokaart en daarnaast zijn de 'integrated graphics' ook prima.

Beeldkwaliteit Zoals ik al eerder aangaf: die is niet perfect. De kijkhoek kan niet te groot worden: vanaf de zijkant zie je dus vrij weinig. Maar dat maakt meestal niet uit: het is niet erg dat pottenkijkers minder zien toch? Wel jammer dat het scherm niet al te fel kan worden, maar daar heb ik zelden last van dankzij de standaard aanpassing van de helderheid aan het licht dat op de laptop schijnt. :)

Bouwkwaliteit en robuustheid Helemaal niet verkeerd, maar er valt wat op aan te merken: de onderste helft (met het toetsenbord) is hartstikke robuust, de bovenste helft (het scherm) daarentegen is iets minder sterk. De bouwkwaliteit is uitstekend.

Ergonomie Daar valt weinig over te zeggen: laptops zijn gewoon niet ergonomisch... ;( (Toch drie sterren vanwege het fijne toetsenbord)

Warmte- en geluidsproductie Toelichting: produceert soms wel een ruis, maar dat valt niet echt op. Warmteproductie heb ik nog nooit meegemaakt (en ik gebruik de videokaart regelmatig).

Mobiliteit en accuduur: beiden zijn uitstekend

Prijs Ja, je krijgt waar voor je geld, maar acht- negenhonderd euro is ook niet mis.

Heb jij ook een Asus ZenBook UX510UX-DM102T?