Specificaties Access Point, WiFi max. 108Mbps - Bekijk alle specificaties

Apple AirPort Express Basisstation Review

Napsju 25 februari 2006, 3.367 views

Apple AirPort Express Basisstation

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit.
  • Zowel optische als analoge output.
  • In WDS met WRT54G te koppelen.
  • Werkt met iTunes.
  • Werkt zowel op Win als Mac.

Minpunten

• Geen iTunes voor Linux.

Beheerbaarheid Score: 5
De Airport Express gebruik ik enkel als audio gateway en USB printserver icm een HP 3820. Uiteraard kan deze ook als 1 poorts router ingezet worden maar dit was voor mij niet relevant omdat ik al een WRT54G had. Toen ik ongeveer een jaar geleden het volgende artikel las was ik vrijwel direct overtuigd. Het koppelen van de AE icm de WRT54G in WDS is natuurlijk helemaal geweldig. De Airport Express stations (heb er twee) staan nu gewoon draadloos in verbinding met de WRT en dienen ook nog eens als wireless repeater.

Jammer dat het audio gedeelte alleen met iTunes werkt. Wanneer je dus graag met een andere muziekspeler je digitale muziek-library af speelt kun je de Airport Express niet gebruiken. Of dit een probleem voor je is moet je zelf maar weten, voor mij is er immers maar 1 muziekspeler: iTunes.

Heb jij ook een Apple AirPort Express Basisstation?

Met Airfoil (http://www.rogueamoeba.com/airfoil/) kan je al je geluid door laten sturen naar je stereo, mac en windows.