Specificaties 65" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG OLED65W7V Zwart Review

marvinvermeij1 26 oktober 2017, laatste update op 26 oktober 2017, 543 views Hands-on

LG OLED65W7V Zwart

Zeer mooie en super dunne televisie met een perfect beeld. Verder een bijgeleverde soundbar. De TV is wel erg aan de dure kant maar is wel de ideale televisie voor de echte home cinema lovers. Lees voor meer informatie mijn uitgebreide hands-on hieronder.

Pluspunten

• Perfect beeld
  • Superdun
  • Top geluid
  • Goede aansluitingen
  • Makkelijke afstandsbediening

Minpunten

• Soundbar moet aan gekoppeld zijn
  • Moet aan de muur
  • Erg duur

Featureset

De meeste features van deze TV zitten verwerkt in de software (WebOS 3.5) die bijzonder fijn is om te gebruiken. Alles is makkelijk te vinden en er zijn een hele boel apps mogelijk. Ook de vele Dolby standaarden geven de TV een veel betere ervaring (content moet dit wel ondersteunen). Ook zit er in de software een optie om normale content een betere uitstraling te geven en dan werkt bijzonder goed.

Aansluitingen en draadloze verbindingen

Laten we beginnen met een lijstje van de verschillende verbindingen:
- 4x HDMI 2.0
- 1x 3,5mm audio jack
- 1x optical audio
- 1x Ethernet 100Mbps
- 2x USB 2.0
- 1x USB 3.0
- Wifi (2,4&5GHz)
- Bluetooth

Deze aansluitingen zullen meer dan voldoende zijn voor de gemiddelde consument. Ondanks dat er mensen zijn die er misschien meer nodig zullen hebben vind ik het onnodig dat LG er nog meer HDMI-aansluitingen op had gedaan. Mensen die er meer nodig zullen hebben zal maar een klein aantal zijn en best een andere passende oplossing kunnen vinden op dit ‘probleem’.

Bouwkwaliteit en afwerking

Voor een TV vanaf 6000 euro verwacht je wel dat de bouwkwaliteit goed is en dan is bij deze TV ook zeker het geval. Ondanks dat het scherm zo dun is voelt het nog stevig aan en zal niet snel kapotgaan. De bijgeleverde soundbar is gemaakt van aluminium en aan de afwerking is niks op of aan te merken.

Kleurweergave

Tijdens de hand-on had LG enkele filmpjes bij die de kleurweergave goed lieten zien. Na het zien van deze filmpjes was het niet moeilijk om hier wat over te zeggen. In één woord: geweldig! Ondanks dat ik al vele OLED-televisies heb gezien die ook een prachtige kleurweergave hebben springt deze er toch tussenuit. Deze kleurweergave telt niet alleen voor HDR content gelukkig. LG heeft ook een softwarefunctie erin gestopt waarmee je de kleurweergave van normale content een veel betere uitstraling kan geven.

Vormgeving

De TV zelf heeft niet een heel bijzonder design op uiterlijk maar het is juist de dikte die hem zo bijzonder maakt. De TV en de bezels ervan zijn zo dun dat je het letterlijk als een ‘wallpaper’ kan gebruiken. De soundbar heeft ook een mooi design en ziet er naar mijn mening een beetje uit als een ruimteschip wat ik persoonlijk wel gaaf vind.

Contrast en helderheid

Zoals het bekend is bij OLED is het contrast erg goed. Toch weet deze TV zich ook in dit opzicht te onderscheiden van andere televisies. Met de eerdergenoemde video’s lieten ze dit ook goed zien en ik was er meer dan tevreden over. De helderheid van de televisie is ook weer meer dan voldoende. Op zowel een lichte als donkere dag kan je de TV op een helderheid instellen die het beste past bij jou voorkeur.

Geluidkwaliteit

Van de bijgeleverde soundbar stond ik echt versteld. Het geluid kan harder dan echt nodig en klinkt erger helder. De high en mid’s zijn zeker de sterke kanten van deze soundbar. Echter vond ik dat LG wel wat steekjes heeft laten liggen bij de bass. Deze zou voor de meeste mensen die van een goede film beleving houden niet voldoen. In hoeverre het mogelijk is om een sub woofer aan te sluiten ben ik niet bekend mee maar dit zou het probleem oplossen. Wel heb ik gehoord dat je een heel extern audio set kan aansluiten ter vervanging van de soundbar. Hiermee wordt de soundbar grotendeels nutteloos en is alleen nog maar een groot stuk elektronica die je aansluitingen regelt.

Ghosting

Voor zoverre het mogelijk was om dit te testen heb ik het niet kunnen opmerken. Nu zal het ook niet echt een scherm zijn waar je competitieve op gaat gamen dus al zou het er een beetje zijn is het nog niet erg.

Inbrandgevoeligheid

De inbrandgevoeligheid heb ik helaas niet kunnen testen in deze sessie omdat het daarvoor te kort was natuurlijk. Zoals bekend bij OLED branden de schermen sneller in dan LCD dus houd er rekening mee dat je hem uitzet wanneer je de TV gaat gebruiken.

Pixeldefecten

Voor het langdurig testen van pixeldefecten had ik uiteraard geen tijd. Zelf heb ik wel de TV nagelopen en kon geen enkel defect ontdekken. Hoe dit langdurig zal zijn heb ik geen idee over maar voor de prijs mag je verwachten dat dit niet snel zal zijn.

Bediening

LG heeft ook bij deze televisie de bediening weer erg makkelijk gemaakt. Je afstandsbediening functioneert als een soort van Nintendo wii controller om te navigeren voor de verschillende menu’s. Ondanks ik dit al een keer bij andere televisies heb gezien is de uitwerking bij deze TV toch beter gedaan. Ook de afstandsbediening is beter dan de vorige TV die ik heb getest en ligt beter in de hand.

Ja en dan nu het laatste onderwerp en dat is eigenlijk het meest opvallende aan deze televisie. De prijs ligt op een minimaal bedrag van 6000 euro en zelfs bij sommige winkels rond de 8000 euro. (op moment van deze hands-on) Deze televisie zal lang niet voor iedereen betaalbaar zijn of mensen willen het er niet voor uitgeven. Maar als je het er wel voor over hebt dan heb je ook wel echt het beste van het beste. De doelgroep waar ik denk dat het product het beste in de smaak gaat vallen is bij de mensen die een home cinema setup willen en dan kan deze televisie zeker niet missen.

Heb jij ook een LG OLED65W7V Zwart?

Hoe lang is de kabel tussen het paneel en de soundbar?
Er zit een kabel van 47 cm en 160 cm bij. Je kan deze los gebruiken of aan elkaar vastmaken voor een nog langere afstand.
Geen probleem, veel succes met de keuze!