AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo Boxed Review

cold 3 december 2005, 795 views

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo Boxed

Pluspunten

• Snelheid
  • Overclockbaarheid (2.2@2.8)

Minpunten

• De prijs

Een hele fijne processor, kon gewoon op het moerderbord dat ik al had. (A8N-SLI Deluxe)
De prestaties waren boven verwachtingen zowel in games als in bv het compileren van software en het gebruik in photoshop.
Het is nu zelfs mogenlijk om een berg dvd's te parren / unrarren van een aparte hdd en tegelijketijd Quake4 te spelen.

Wat overclocken betreft gaat super zonder moeite van 2.2@2.8Ghz (water koeling)
al met al heb ik geen moment spijd gehad van mijn aanschaf.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo Boxed?

Wat ik me afvraag..

Wat is het verschil met een 4800?
Ik zit zelf ook al te kijken naar de 4400 of 4800... maar naar mijn idee is de 4800 alleen maar duurder maar niet sneller..
Athans ikzelf heb waterkooling en zou de 4400 dus makkelijk net zo snel of sneller kunnen laten draaien dan de 4800.
Verschil tussen de 4400+ en 4800+ is 200Mhz extra voor de 4800+.

Je kunt ook beter de 4400+ nemen, als je wilt gaan overclocken, want het grote prijsverschil tussen de 4400 en 4800 is imo te groot voor die 200Mhz.

Heb zelf een 4200+ (2x512kb cache ipv 2x1mb zoals op de 4400), en clockt best lekker over. Zit nu al 300Mhz boven op de 4800+ snelheid, en dat voor de helft van de prijs :Y)
Het is alleen die 200Mhz idd
Ik heb echter wel bewust gekozen voor de 4400+ omdat die 2X 1MB cache heeft en je dat als je 64bit applicaties draaid ook echt merkt.
Verder is 2800Mhz (400 boven de 4800+) echt bloedje snel }>