Seasonic Platinum Series 1000 Watt Review

master6464 21 oktober 2017, 88 views Product gekocht

Seasonic Platinum Series 1000 Watt

Beste voeding die ik ooit in mijn handen heb gekregen. Werkt al sinds 2012 zonder problemen

Pluspunten

• Compleet Stil
  • Efficientie (niet zelf gemeten)
  • Modulair
  • Levensduur

Minpunten

• geen

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Een vriend van me vroeg vandaag welke voeding ik hem aan kan raden. Aangezien die enige voeding die in 5 jaar (bijna 6) tijd heb gekocht een Seasonic Platinum is vond ik het wel tijd dat ik een korte recensie moest achterlaten voor dit hoogstaande stukje techniek.

Ik heb al redelijk wat voedingen versleten: OCZ, Thermaltake, Corsair en Cooler master. Geen van allen hebben ze het langer dan 2 jaar volgehouden. Ik ging op zoek naar iets beters en ik las dat seasonic de consumentenmarkt op was gestapt na vele jaren ervaring in de Militaire sector. Dat klonk veelbelovend maar ik vond de prijs toch wel hoog voor een voeding.

Een paar dagen later zag ik dat hij hier bij vraag&aanbod werd aangeboden. De voeding was echter wel als defect aangeboden.... Na een mailwisseling met de verkoper bleek hij defect te zijn geraakt na een blikseminslag. Met in mijn achterhoofd iets te herinneren van een bliksembeveiliging heb ik deze voeding toch overgenomen. Eenmaal thuis gekomen de voeding aangesloten op mijn PC en wat bleek:... Hij startte inderdaad niet op.

Opnieuw de handleiding in gedoken en daar een beschrijving gevonden voor het resetten van de voeding: terwijl deze aangesloten is de hoofdschakelaar een aantal keer snel achter elkaar aan en uit zetten. Et voila, ik had een werkende voeding.

Dat was dus bijna 6 jaar geleden en deze voeding doet het nog steeds terwijl bijna alles in deze pc al vervangen is.

In die tijd dat ik hem heb heeft de ventilator nog geen enkele keer gedraaid (nee deze is niet kapot maar springt alleen aan op het moment dat de voeding te warm wordt)

Excuses voor deze subjectieve recensie maar deze voeding is zijn geld dubbel en dwars waard.

Heb jij ook een Seasonic Platinum Series 1000 Watt?

Ik heb jaren een Seasonic S12 gehad (520W dacht ik); zelfde ervaring. Muisstil, altijd koel en kan makkelijk de full-load over lange tijd aan. Ik had toen een Q6600 @3.6GHz, 4 GB RAM, 3 HDDs en een 8800gtx @ Ultra (= 285W under full load) en een zwik fans; waarmee ik 24/7 Dutch Power Cows meuk mee deed. In totaal bijna 480W aan continue load.

Ook mijn beste voeding ooit; en heb ook veel andere merken geprobeerd. Hondsbetrouwbaar en kan ook tegen een stootje (zoals jou bliksem-inslag verhaal, ik heb ooit een gesmolten P5B Deluxe mobo gehad met steekvlam; voeding gaf geen krimp).

[Reactie gewijzigd door SKiLLa op 21 oktober 2017 18:25]