Specificaties 46" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sharp Aquos LC-46LE705E Zwart Review

whocarez 1 februari 2010, 4.433 views

Sharp Aquos LC-46LE705E Zwart

Pluspunten

• Zeer energie zuinig
  • Snel in te stellen
  • Uitgebreide calibratie mogelijkheden
  • Goede zwart waardes soms iets te zwart
  • Tv kan uit, blijft dus niet altijd op standby staan.

Minpunten

• geluid is gewoon slecht. (r2d2 bliebt nog beter).
  • Analoog beeld materiaal word niet altijd even goed weergegeven.
  • Heeft geen netwerk mogelijkheden.
  • kleur instelling voorkeur schiet steeds terug (firmware update lost dit op)
  • lipsync bij scart (firmware update lost dit op)

Inbrandgevoeligheid Score: 4
--UPDATE-- 1-2-2009

Tv vandaag een update gegeven. Had last van kleur instellingen die terug schoten nu niet meer. Hij onthoud nu per bron welke kleur en geluidinstelling ik prefereer
Daarnaast had ik een lipsync probleem op scart. Dit is nu ook verholpen door middel van een extra optie in het menu.
VInd het jammer dat sharp niet vermeld welke verbeteringen er in de firmware zitten.
Buiten dat top product. Zag net dat het kleine broertje bekroond is met de Digital Movie award voor lcd tv van het jaar

Totaal onverwachts toch nog een Lcd tv gekocht. Was oorspronkelijk opzoek naar een panasonic 46g10 of 46g15.

Na een vrij lange poos reviews lezen en nog meer reviews lezen, eindelijk de knoop doorgehakt. Ben gaan kijken in diverse winkels. Eerst gericht op de panasonic, tot op een dag me partner zo gek van me werd dat ik maar geen tv kon kiezen dat ze maar mee is gegaan. Ik hoor haar nog zeggen "We komen niet terug zonder dat we een tv hebben gekocht". Ik hoor nog wel eens dat het in andere relaties er anders aan toe gaat haha.
Na een bezoek aan de foto klein en tot de conclusie komend dat ze daar de pana hadden viel ons oog op de Sharp. Veel duurder maar hij sprong er gewoon uit. Piano black design super strakke randen. En ook nog eens mooi beeld zo op het eerste oog.

Na een half uur de verkoper gek gemaakt te hebben door tv's naast elkaar te laten zetten. Bron signaal te wisselen Bd, DVD, TV. Hebben we de knoop doorgehakt. Budget vergroten en de sharp mee naar huis.

Thuis aangekomen me oude mycom tv naar boven gedegradeerd zodat er plaats was voor de immens grote sharp. Het went zeggen ze allemaal. Ik moet het nog zien.

De eerst kleur instellingen klopte voor geen zak. Standaard kwam film met wat kleine aanpassingen het beste in de buurt. Maar je bent geen tweaker als je niet zelf aan de slag gaat. De sharp leent zich ontzettend goed om te calibreren. Ik zou haast zeggen proffessioneel instelbaar. En na enige poos de curve goed gekregen.

En jawel wat een verschil. Kleuren zijn ineens zoals ze horen. Daarnaast ging het stroom verbruim omlaag naar ongeveer 100 watt. Goed voor het milieu en voor de rekening.

Voor de liefhebber heb ik hier de calibratie instellingen:
- backlight 0
Fine motion (100Hz) on.
Active contrast off.
Gamma -2.
Film mode off.

Al met al geslaagde aankoop. Maar iedere geslaagde aankoop heeft ook altijd wat nadelen

- Zo is het geluid van deze tv niet veel beter als geluid uit een blikje. Man o man wat is dat slecht.
- Helaas heeft de sharp geen netwerk mogelijkheden. Daar heb je toch betere apparaten voor.
- Epg werkt alleen met digitale zenders en niet met analoog. Dit is toch wel jammer. Vooral in UPC gebied.
- kkleur instelling voorkeur schiet bij het uizetten terug naar dynamisch erg vervelend.

• playstation 3
  • sony hdr950x
  • sony ss1100
  • hp nx9420 notebook
  • Windows 7

Heb jij ook een Sharp Aquos LC-46LE705E Zwart?

Heb hier een Hitachi 42PD9700 met zeer veel instelmogelijkheden kwa beeld. Hoe heb jij de tv goed afgesteld als ik vragen mag? Ik merk dat als het beeld fine-tune, ik bij een ander beeld er weer naast zit. Ik neem dat je altijd een surroundset gebruikt ?
Ik heb een calibratie set welke ik ook altijd gebruik voor me monitoren van me pc. Om zo de juiste kleur waardes te krijgen.

Ik gebruik vrijwel altijd de surround set of ik moet discovery channel of een soap aan hebben staan en dan gebruik het geluid van de tv
Kun je toevallig ook wat foto's posten? Ik ben zelf ook op zoek naar een tv en bij de mediamarkt viel me de beeldkwaliteit op van het kleinere broertje, de 40 inch. Neem aan dat deze wat dat betreft gelijkwaardig zal zijn. Verder vroeg ik me af of je inmiddels al een oplossing hebt voor het terugschieten van de kleurinstellingen? Las dat er wel een nieuwe firmware update was namelijk. Ook daarover nog een klein vraagje; de firmware updaten; is dat mogelijk met een usb-stick (zoals mijn philips ambilight kan) of moet dat perse via de RS-232C aansluiting??

Bedankt alvast!

Groeten Eddy
@ Eddy

JA de firmware is met usb te installeren. Tv uitzetten met de schakelaar usb derin. Aanzetten terwijl je standby ingedrukt houdt. Voila tv word geupdate.

Nu houd hij in ieder geval de kleur instellingen vast. Daarnaast hebben ze ook gelijk lip sync aangepast. Dit ging nog wel eens fout.

HEb hem nu 2 weken en ik moet zeggen ben de tv aardig aan het waarderen.
Ik ben erg geinteresseerd in deze tv, maar heb een vraag over de ondersteunde PC resoluties als je een pc aansluit mbv D-sub (vga/pc-in).

Wat is dan de maximale resolutie. In de manual lees ik dat eigenlijk alleen 1366 x 768 ondersteund wordt. Maar ik vroeg me af of deze ook 1920 x 1080 goed weergeeft, ivm aansluiten van media pc op de tv.

en mocht ik de pc aansluiten met HDMI, geeft deze dan wel de 1920 x 1080 goed weer?

Alvast bedankt,
Ik ben ook in het bezit van deze TV.
Super ding, kan niet anders zeggen.
Beeld is super en de kleuren ook.
Alleen ben ik nog niet 100% tevreden over de instellingen die ik nu gebruik.
Mocht ik klaar zijn met het fine-tunen dan zal ik mijn settings hier posten. :)
Ben erg ge´nteresseerd in de 32 inch versie, maar hoe kom ik dan aan nieuwe firmware? Op de Sharp.nl site staat het niet.

En dat kalibreren, hoe kan ik het beeld nou bijvoorbeeld het beste kalibreren voor een xbox 360? Wat voor apparatuur heb ik daar voor nodig?